צילום: דוברות המשטרה

חג בסגר: המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה

המשטרה: "החל מהיום תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת, יוזמת ומגיבה, במוקדי התקהלויות אסורות ובפרט במתחמי סוכות ענק. האכיפה תכלול, בין היתר, הטלת קנסות על האחראים והמפרים ופיזור התקהלויות המנוגדות לתקנות"

בהמשך לתקנות שאושרו אתמול בכנסת הקובעות הוראת שעה לעניין התקהלות במרחב הציבורי ובכלל זה התקהלות במסגרת הפגנות, תפילות וטקסים דתיים, במטרה למנוע את התפשטות מגיפת הקורונה, משטרת ישראל מבקשת להודיע לציבור כדלקמן:

התקהלות כאמור מותרת ובלבד שהיא מתקיימת במרחק של עד 1000 מ' ממקום המגורים של המשתתף בה.

אין לקיים התקהלות ובכלל זה התקהלות במסגרת הפגנה, תפילה או טקס דתי שמספר האנשים המשתתפים בה עולה על עשרים. ניתן לקיים אירוע כאמור בקבוצות מובחנות זו מזו.

בהתקהלות כאמור יש לשמור על מרווח מינימלי של 2 מטרים בין אדם לאדם ככל האפשר ולהקפיד על חובת עטיית מסיכות.

ככל שמעוניינים לקיים הפגנה, תפילה או טקס דתי בהשתתפות מספר אנשים העולה על 20 איש, ניתן לעשות זאת אך ורק בקבוצות נפרדות, של עד 20 איש כל אחת, ובתנאי שהמרחק בין קבוצה לקבוצה יהיה מרחק ניכר לעין ובכל מקרה לא יפחת *מ-20 מטר.

עם זאת, אם יתעורר חשש ממשי בנסיבות העניין ולאור תנאי השטח להתמזגות בין הקבוצות, יוכלו גורמי המשטרה בשטח להורות על מרחק רב יותר, על מנת למנוע התמזגות כאמור. ומאידך, כשתנאי המקום מאפשרים חציצה פיזית טבעית בין הקבוצות (כגון: כביש מפריד, צומת, גשר וכו') הקבוצות יוכלו לעמוד גם במרחקים קטנים יותר, בהתאם לתנאים בשטח.

עוד הנסר כי משטרת ישראל השלימה את היערכותה לפעילות בימי חג סוכות שיחל בשעות הקרובות. המשטרה תמשיך בפעילות המבצעית המוגברת ברחבי הארץ במטרה לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו.

אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי משמר הגבול ומתנדבים בתגבור מאות חיילי צה"ל ומפקחים יפעלו בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ, זאת ע"מ לאכוף את התקנות במרחב העירוני והבינעירוני.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפה חכמה של התקנות בדגש על התקהלויות אסורות והגבלות התנועה והמסחר בכל רחבי הארץ.

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם ע״י מחסומים קבועים ומדלגים לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע הפרות של תנועה והתקהלות בניגוד לתקנות ובנוסף תבוצע אכיפה חכמה על הצירים עצמם ע״י בידוקים אקראיים. כמו כן תימשך הפעילות לפיקוח אחר מחויבי בידוד ובתי עסק שהורשו לפעול במגבלות הקיימות ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

נזכיר כי בהתאם להחלטות הדרג המדיני ולתקנות, חל איסור על שהייה באותה סוכה לאנשים שאינם מתגוררים באותו מקום, וכן כי יציאה מהבית למרחק של מעל 1,000 מטרים מותרת רק למטרות שנקבעו בתקנות.

החל מהיום תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת, יוזמת ומגיבה, במוקדי התקהלויות אסורות ובפרט במתחמי סוכות ענק. האכיפה תכלול, בין היתר, הטלת קנסות על האחראים והמפרים ופיזור התקהלויות המנוגדות לתקנות, זאת במטרה למנוע הדבקה המונית שתוביל לעלייה בשיעור התחלואה ופגיעה בבריאות הציבור.

נדגיש כי גם ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן כל אחד נדרש לשהות בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית ולהימנע מהתקהלות ומיציאות למרחב הציבורי שלא לצורך ובניגוד לחוק. בכל יציאה החוצה מהמרחב הביתי יש לעטות מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מהתקהלות אסורה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו