Gershon Elinson/Flash90

דיווח: תקודם בניית 5,400 יחידות דיור ביו"ש – 2,929 בביתר עילית

מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון תתכנס ביום ראשון הבא כדי לאשר את בנייתן של 5,400 יחידות דיור חדשות בהתיישבות. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי הנחייתו לאשר את תוכניות הבנייה מפריכה את הטענות כאילו הקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון

מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון תתכנס ביום ראשון הבא כדי לאשר את בנייתן של 5,400 יחידות דיור חדשות בהתיישבות – כך דווח ב'ישראל היום'. עוד דווח כי כמעט מחצית מהבתים החדשים ייבנו בביתר עילית שמדרום לירושלים. המועצה תאשר לפרסם להפקדה 2,929 יחידות דיור בעיר החרדית.

כמו כן, יאושרו תוכניות המתאר הבאות – ביישוב עלי שבבנימין תאושר בנייה של 629 בתים חדשים; בהר גילה שבדרום ירושלים תאושר הרחבה משמעותית בהיקף של 560 בתים; כמו כן, 286 בתים יאושרו ליישוב הר ברכה שבמרכז השומרון; 120 בתים ביישוב פני קדם; 181 בעינב שבשומרון ועוד. בסך הכל 2,467 בתים במועצות האזוריות בנימין ושומרון, וכן 21 בתים בשמעה שבדרום הר חברון. נוסף על כך, יקודם הדיון בבניית 2,910 מבנים בשורה ארוכה של יישובים. בין השאר, יתקיים דיון על 370 בתים בגבע בנימין (אדם) ועל 354 בתים בנילי.

על פי הדיווח של אריאל כהנא, את ההנחיה לאשר את הבנייה נתן ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון, שכבר נדחה כמה פעמים, נקבע ל-12 באוקטובר. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי הנחייתו לאשר את תוכניות הבנייה מפריכה את הטענות כאילו הקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. גורם בסביבתו צוטט בדיווח אומר כי "נתניהו הוא הבונה הגדול ביותר ביו"ש. העיכובים נבעו מסיבות מובנות בהקשר של פריצות הדרך ההיסטוריות מול מדינות המפרץ, אולם כעת אין עוד סיבה לדחות את האישורים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם עמנואל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו