Yonatan Sindel/Flash90

ראש המל"ל בדיון פנימי: "עדיין בשלב של כיבוי שריפות – יעילות נמוכה לסגר"

ברקע ההתמתנות בתחלואה, ראש המועצה לביטחון לאומי אמר בדיון פנימי של אנשי מקצוע ביום חמישי כי ישראל עדיין בשלב של כיבוי שריפות. עוד הוסיף כי העובדה שלא ראינו עד כה בלימה משמעותית יכולה להצביע על יעילות נמוכה של הצעדים שננקטו

ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת אמר בדיון פנימי של אנשי מקצוע ביום חמישי כי ישראל עדיין בשלב של כיבוי שריפות – כך דיווחה מוריה אסרף וולברג ב'גלי צה"ל'. עוד הוסיף בן שבת בדיון כי העובדה שלא ראינו עד כה בלימה משמעותית יכולה להצביע על יעילות נמוכה של הצעדים שננקטו.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, נציגים מהמל"ל וגורמים מהמשטרה ומשרד החוץ. עוד נאמר בדיווח כי האמירה מתואמת עם ראש הממשלה ותוצג גם מחר בדיון המשך של קבינט הקורונה. בן שבת ביקש מאנשי המקצוע רשימה מלאה של מקומות העבודה שהוחרגו מהסגר, מאחר והוא גבוה בהרבה ממה שהממשלה כיוונה אליו.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הבהיר הבוקר כי "יש מגמה של האטה בתחלואה שמתבטאת גם במספר המאומתים וגם באחוז המאומתים. נצטרך לחכות כמה ימים כדי לראות האם זו מגמה, אנחנו במספרים גבוהים, אבל בימים האחרונים אנחנו לא רואים את ה-7,000 שראינו וזה מקום לאופטימיות".

לוי הסביר כי: "זה נובע מהיענות לכללי הסגר. אם נמשיך לנוע בדרכים ללא בקרה ולהתקהל, לא נוכל למנוע את העלייה בתחלואה". לוי התייחס ליציאה מהסגר ואמר: "זו לא תהיה השגרה שהורגלנו בה, והמספרים מורכבים. צריך לרדת בסדרי גודל של אלפי נדבקים ליום, המספר האופטימלי הוא מתחת לאלף. תהיינה מדרגות".

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התייחס הבוקר לנתוני התחלואה, ואמר בראיון בגלי צה"ל: "ישנה ירידה בתחלואה בחברה הערבית – מקדם ההדבקה מתחת ל-1, ואנחנו רואים ירידה גם במספר המאומתים והמאושפזים, מהניתוחים האחרונים שלנו עולה שבמגזר הכללי יש בלימה בתחלואה. מקדם ההדבקה סביב 1 ובמגמת ירידה".

בציוץ בטוויטר כתב סגל: "נזכיר שרמת התחלואה גבוהה ולכן בלימה זה צעד הכרחי ראשון, אבל מכאן צריך לראות מעבר מבלימה למגמת ירידה עד לרמות נמוכות שניתן לשלוט בהן עם מערך חקירות אפידימיולוגיות".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נכון לשעה 09:52 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 265,086, עלייה של 1,103 חולים מאז העדכון אתמול בשעה 18:01. על פי משרד הבריאות, היום (מחצות הלילה) נוספו 212 חולים חדשים, אתמול אובחנו 2,558 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 1,692, עלייה של 13 נפטרים מאז צאת החג.

891 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 212 מחוברים למכונות הנשמה. עוד 326 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 193,027 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 70,366 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 1,666 חולים. אתמול נערכו 24,812 בדיקות (11% תוצאות חיוביות), עד לשעה זו היום בוצעו 2,240 בדיקות (15.1% חיוביות).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו