צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.

התפרצות בממשל: דוברת הבית הלבן נדבקה בקורונה

רשימת הנדבקים בסביבתו של טראמפ ממשיכה להתארך, ומספר המאובחנים עומד כבר על 11 - בהם כמה מיועציו של הנשיא האמריקני ושני סנאטורים. קיילי מקנאני הודיעה כי אובחנה כחיובית לנגיף ללא תסמינים: "אכנס לבידוד ומשם אמשיך לעבוד למען הציבור האמריקני"

דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני מצטרפת לנשיא ארצות הברית ולבכירים נוספים בממשל, ואובחנה היום (שני) כחיובית לקורונה. מקנאני הודיעה כי תיכנס לבידוד. מטעמה נמסר כי עד כה היא אינה חווה תסמינים של המחלה וכי אף אחד מהעיתונאים בבית הלבן – עימם מקיימת מקנאני תדרוכים בתדירות גבוהה – לא נדרש בעקבות זאת לבידוד. מקנאני נכנסה לבידוד ותמשיך לעבוד משם מרחוק.

בהודעה שפרסמה ברשת החברתית טוויטר כתבה מקנאני: "לאחר שעברת יכמה בדיקות קורונה בכל יום מאז יום חמישי, נמצא כי נדבקתי בנגיף הקורונה. נכון לעכשיו איני מראה כל תסמינים של המחלה. אף עיתונאי, מפיק או עיתונאי לא נרשם כמי שבא איתי במגע קרוב על ידי היחידה הרפואית של הבית הלבן". אתמול נצפתה הדוברת מסירה את המסכה בעת שדיברה עם כתבים.

בכך עלה ל-11 מספר המקורבים לטראמפ שנדבקו בקורונה בימים האחרונים. רשת ABC דיווחה בהמשך כי עובד במחלקת הדוברות של הבית הלבן, צ'אד גילמרטין, נדבק גם הוא בנגיף. מוקדם יותר, הגברת הראשונה של ארצות הברית, מלניה טראמפ, שאוחנה כחולת קורונה לאחר ששהתה ביום שישי האחרון לצד הנשיא, מסרה עדכון על מצבה באמצעות טוויטר.

בסוף השבוע האחרון אובחנו הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה כחולים בקורונה, ובעקבותיהם התגלו תשעה אנשים נוספים שבאו עמם במגע ונדבקו גם הם בנגיף. רשימת הנדבקים כוללת בין היתר יועצים של הנשיא בהווה ובעבר, שני סנאטורים ואת מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ. לפי החשד, מרביתם נדבקו באירוע שהתקיים במדשאת הבית הלבן בשבת שעברה – ובו לא נשמרו כללי ריחוק וכמעט איש מהנוכחים לא עטה מסכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו