נתניהו: "אביא לקבינט קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור" • צפו

ראש הממשלה לקראת קבינט הקורונה בשבוע הבא: "אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מהכלל". עוד הוסיף: "אני יודע שקשה לעצמאים, קשה לעסקים. אני אעדכן על הצעדים הבאים שנעשה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "ההחלטה האמיצה והלא פשוטה שקיבלנו להנהיג סגר הניבה תוצאות. ישראל הייתה במקום הראשון בעולם ברמת תחלואה, והיום אנחנו כמעט במקום האחרון באירופה ועדיין יורדים. אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה ועל הערבות ההדדית".

"עם זאת", הוסיף נתניהו, "לא כולם משתפים פעולה, ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור. זה לא מיועד נגד מישהו זה מיועד נגד משהו – נגד הנגיף, נגד המחלה. אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מהכלל".

נתניהו התייחס גם לנושא המדיני ואמר כי "כנראה שבמזרח התיכון השמיים הם באמת לא הגבול. היום חתמנו הסכם היסטורי נוסף, הסכם תעופה עם בחריין כמו שעשינו עם האמירויות. אנשים וסחורות יטוסו הלוך וחזור. זה טוב לכלכלה, טוב למסחר, טוב לתעסוקה וטוב לתיירות. ועם זאת, אני יודע שקשה לעצמאים, קשה לעסקים. עשינו הרבה, אבל אני אעדכן על הצעדים הבאים שנעשה כדי לעזור לכם כל הזמן".

מוקדם יותר ציטט נתניהו ברשתות החברתיות את עיתון ה'גארדיאן' הבריטי ש"כותב שבריטניה צריכה ללמוד מישראל איך ליישם סגר אפקטיבי שמוריד את התחלואה ומציל חיים". עוד הוסיף נתניהו כי "בלגיה, צ׳כיה, הולנד – כמעט כל מדינות אירופה עם תחלואה גבוהה משלנו. מי שעוד לא עשה סגר, בדרך לסגר. האתגר שלנו עכשיו הוא לצאת מהסגר בצורה מדורגת ואחראית. יחד ננצח את הקורונה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו