Yonatan Sindel/Flash90

"מוטב שלא ניכנס ל-2021 בלי תקציב": בנק ישראל הותיר את הריבית על 0.1%

נגיד בנק ישראל אמיר ירון התייחס לסוגיית התקציב לשנת 2021: "כולנו - כולל חברות הדירוג - רוצים לראות תקציב לשנת 2021 כמה שיותר מהר, וכן מתווה מסודר שלא ישאיר אותנו עם תקציב המשכי לתוך 2021. אני מניח שזה משהו שהם בוחנים ומסתכלים עליו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נגיד בנק ישראל אמיר ירון התייחס היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שערך למחלוקות סביב העברת תקציב המדינה, והפציר בממשלה לאשרו. לדבריו, "זמן שעובר לא חוזר, צריך לעשות מאמץ כדי שלא ניכנס לשנת 2021 ללא תקציב מאושר". כמו כן, הנגיד הזהיר כי חברות דירוג האשראי מוטרדות מעיכובו של התקציב, וטען כי הן מעוניינות לראות לפחות מתווה מסודר שמקדם אותו. עם זאת, הדגיש "המצב של ישראל טוב בהשוואה בין-לאומית".

ירון התייחס גם למספר דורשי העבודה הגדל, וסיפר כי על פי התחזית של בנק ישראל אחוז האבטלה יישאר דו ספרתי עד סוף שנת 2021, כאשר לפי התרחיש הרע ביותר אחוז האבטלה יעמוד על 16.5%. כמו כן, הנגיד הודיע כי בנק ישראל יספק לבנקים כסף בריבית שלילית של 0.1%-, תמורת התחייבות מצידם להשתמש בו אך ורק לצורך הלוואות לעסקים קטנים, בריבית פריים + 1.3%.

עוד אמר ירון: "בעוד שבחודשי הקיץ ראינו התאוששות בפעילות המשק, הרי שהסגר השני הביאו לתפנית רעה בתחזית הכלכלית, בדיונים הוצגו לוועדה המוניטרית ניתוחים על ההשפעה הצפויה של הסגר ותהליך היציאה על הפעילות הכלכלית והאינפלציה", אמר הנגיד ירון, "בתום הדיונים החליטה הוועדה להותיר את הריבית ללא שינוי ולהרחיב את רכישת האג"חים ב-35 מיליארד שקל. במהלך חודשי הקיץ נמשכה התאוששות בפעילות הכלכלית שהחלה בסוף אפריל, האינדיקטורים השונים מראים שחל שיפור בציפיות של העסקים, הפגיעה בפדיון הצטמצמה בדגש על העסקים גדולים."

"גם פעילות כרטיסי אשראי, צריכת החשמל, סקר מגמות של הלמ"ס תמכו בהערכה שהמשק מתאושש והיקף אי הפעילות של המשק הצטמצמה ב-7 אחוזים. שיעור האבטלה הרחב התייצב ל-11 אחוזים. זהו שיעור אחוז נמוך יחסית, אבל הוא רחוק מלשקף מצב של משק בריא. ייצוא השירותים למעט התירות שמר על עוצמה, אך ייצור הסחורות נותר חלש".

הנגיד התייחס גם להשפעות הסגר השני על הכלכלה: "הרעה החלה במצב התחלואה והחלטת הממשלה להטלת סגר נוסף, הביאו להרעה משמעותית בפעילות הכלכלית, נכון לעכשיו מסתמן שהרעה הייתה פחות חמורה ממרץ אפריל, אך האינדיקטורים המהירים שפתחנו, כגון כרטיסי אשראי, ניידות וצרכית חשמל מציגה ירידה בפעילות הכלכלית. סגירת העסקים באה לידי ביטוי בשיעור האבטלה, הלמס מדווחת על זינוק ב-19 אחוזים. 300 אלף ישראלים חזרו למעגל האבטלה, בשלב כזה קשה לדעת מה יהיה קצב ההתאוששות של שוק העבודה. אופיו של המשבר מביא לכך ששהשפעות שלו לא אחידות. ענפי האירועים ,המסעדות, תרבות הפנאי, התיירות וכדומה. הסיכון עבור ענפים אלה גדולים במיוחד".

ביחס להשלכות של היעדר התקציב על דירוג האשראי, אמר: "כולנו – כולל חברות הדירוג – רוצים לראות תקציב לשנת 2021 כמה שיותר מהר, וכן מתווה מסודר שלא ישאיר אותנו עם תקציב המשכי לתוך 2021. אני מניח שזה משהו שהם בוחנים ומסתכלים עליו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture