צילום: ויקיפדיה

דיווח בארה"ב: ראש הסגל בבית הלבן מארק מדוז נדבק בקורונה

לפי דיווחים נוספים, יועץ בקמפיין ושלושה מקורבים לנשיא נדבקו גם הם. בארצות הברית אובחנו בתוך יממה יותר מ-127 אלף נדבקים חדשים בנגיף - שיא במניין המאובחנים היומי, זה היום השלישי ברציפות

ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, אובחן כחולה בנגיף הקורונה – כך אמרו שני גורמים בכירים בממשל טראמפ. לפחות חבר נוסף בצוותו של הנשיא דונלד טראמפ נדבק בנגיף. הדיווחים על הידבקותו של מדוז מגיעים ימים ספורים לאחר שנראה עם טראמפ באירוע בבית הלבן, בו רבים מהמשתתפים לא עטו מסיכות.

בשלב זה לא ברור מתי מדוז נדבק או האם נתגלו אצלו תסמינים של המחלה. אחד ממקורביו טען בפני כלי התקשורת בארצות הברית כי הוא נדבק אחרי הבחירות. מדוז עצמו לא השיב לבקשות שונות מהתקשורת לתגובה. עובד נוסף בסביבתו של הנשיא, בקמפיין הבחירות ניר טריינר, נדבק גם הוא בנגיף, כך מסרו גורמים בבית הלבן לרשת CNN. דובר הקמפיין סירב להגיב על המקרה.

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבשבוע האחרון נרשמו שיאים חדשים במספרי הנדבקים ברחבי ארה"ב. אמש אובחנו 125,596 חולי קורונה חדשים במדינה, לצד 1,137 חולי קורונה שמתו ביממה האחרונה. מדובר ביום השלישי ברציפות שבו נרשם יתר ממאה אלף נדבקים. מתחילת המגיפה אובחנו יותר מ-9.7 מיליון מקרי הידבקות בארה"ב, ומעל 236 אלף איש מתו מקורונה.

ברחבי אירופה חצה מספר המתים מפרוץ המגפה את קו 300 אלף, כך עלה מספירה של סוכנות הידיעות הצרפתית. בפולין דווח על 27 אלף נדבקים ביממה – שיא מפרץ המגפה. ברוסיה דיווחו על יותר מ-20 אלף נדבקים חדשים ביממה האחרונה ועל 364 מתים. בגרמניה נמנו ביממה האחרונה 130 מתים ויותר מ-23 אלף נדבקים. גם באוסטריה דיווחו על שיא נדבקים – 8,421 בני אדם אובחנו עם קורונה ביממה האחרונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו