Olivier Fitoussi/Flash90

נתניהו חושש לאבד שליטה בעליית מקדם ההדבקה – נשקלת אפשרות לסגר לילי

במל"ל הציעו לפתוח את המסחר "תמורת" עוצר לילי החל מהשעה 22:00 - אלא שההצעה לא התקבלה נכון לשלב זה, ההכרעה בסוגיה צפויה לעבור לקבינט הקורונה, שמועד כינוסו טרם נקבע. הנוכחים בדיון נחשפו לנתונים שמראים כי בתקופה האחרונה ישנה עלייה במקדם ההדבקה

בכירים במשרד הבריאות הבהירו היום (רביעי) בהתייעצות הטלפונית שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יש לעצור את ההקלות ולא להתקדם לשלב ההקלות הבא, וזאת לאור נתוני התחלואה. נתניהו אמר בדיון כי הוא חושש לאבד שליטה על העלייה במקדם ההדבקה וכי כתוצאה מכך המגיפה עלולה להתפשט מחדש תוך כמה שבועות. אנשי משרד הבריאות אמרו בהתייעצות כי המצב נמצא בנקודה קריטית, וכי אם יינקטו הקלות נוספות בסגר בשלב זה עלולה להתרחש עלייה בתחלואה שתחייב חזרה לסגר כולל. הדיון הסתיים ללא הסכמות.

ראש הממשלה הביע הסתייגות מעמדת משרד הבריאות שלא לבצע אף הקלה בסגר, ואמר כי יש לבצע צעדים להורדת מקדם ההדבקה, כדי שניתן יהיה להמשיך בהקלות. בכירים במשרד האוצר התנגדו לעמדת משרד הבריאות, וטענו כי יש להמשיך בהקלות – כך דווח ב'וואלה'.

במל"ל הציעו לפתוח את המסחר "תמורת" עוצר לילי החל מהשעה 22:00 – אלא שההצעה לא התקבלה נכון לשלב זה – וההכרעה בסוגיה צפויה לעבור לקבינט הקורונה, שמועד כינוסו טרם נקבע. הנוכחים בדיון נחשפו לנתונים שמראים כי ישנה עלייה במקדם ההדבקה בתקופה האחרונה – וכי אם לא יוטלו הגבלות חדשות, הסבירות להמשך פתיחת המשק שואפת לאפס.

ב-N12 דווח כי האפשרויות שעלו בדיון במטרה לצמצם את היקפי התחלואה המתרחבים: העלאת מספר היישובים שנכנסים לסגר, הטלת סגר לילי באותם יישובים או ביישובים האדומים והכתומים וגם הועלתה אפשרות של הטלת עוצר לילי כולל בארץ.

נציגי משרד הבריאות אמרו בדיון שהם מתנגדים לכל פתיחה של המשק בשבוע הבא ושצריך להיצמד למדדים שנקבעו, גם ללא צפי לפתיחה נוספת. שרי האוצר והמדע התעמתו איתם ואמרו: "תגידו לא רק מה לא – אלא מה כן. אין לכם תכנית".

בדיון השתתפו מספר שרים ונציגי משרדי הבריאות, האוצר וביטחון הפנים. במהלך הישיבה עלתה גם הצעה להעלות את מספר היישובים שנחשבים לאדומים ונכנסים לסגר וכן הגברה של האכיפה. לאחר מכן צפוי ראש הממשלה לקיים דיון על המשך פתיחה אפשרית של מערכת החינוך.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו