Miriam Alster/FLASH90

הקבינט אישר: תוגדל כמות הקונים המותרת בחנויות גדולות מ-4 ל-10

חנויות הרחוב, שנפתחו בגל ההקלות האחרון, הוגבלו לעד 4 לקוחות בחנות בו בזמן, דבר שגרר ביקורת ציבורית בטענה שההנחיה גורמת לצפיפות מחוץ לחנויות ואין בה היגיון. ועדת השרים הכריזה על עראבה כאזור מוגבל למשך חמישה ימים וביטלה את ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל

קבינט הקורונה אישר את הגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ״ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.

שר האוצר ישראל כץ הגיב: "החלטה חשובה של קבינט הקורונה: לאפשר כניסת 10 לקוחות לחנות במקום 4. זו החלטה מתבקשת נוכח צפיפות התורים והצורך להקל על הלקוחות ועל בעלי העסקים. כעת ניתן לפתוח את השווקים והקניונים ולאפשר למסחר במשק ועובדים רבים לחזור לפעילות מלאה".

בתוך כך, ועדת השרים להכרזה על ״אזור מוגבל״ הכריזה על עראבה כאזור מוגבל למשך חמישה ימים וביטלה את ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל. בעראבה יחולו ההגבלות מיום ה׳, 19 בנובמבר 2020, בשעה 17:00 ועד יום ג׳, 24 בנובמבר 2020, בשעה 17:00. ביטול ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל יכנס לתוקפו הערב עם פרסום ההחלטה ברשומות.

כזכור החנויות הוגבלו לעד 4 לקוחות בחנות בו בזמן, ללא קשר לגודל החנויות, דבר שגרר ביקורת רבה על כך שהדבר גורם לצפיפות מחוץ לחנויות בשל התור שנוצר בחוץ, וגם על כך שההגבלה לא דיפרנציאלית, חסרת היגיון ופוגעת בחנויות הגדולות.
 
הבוקר בדיון בוועדת החוקה ביקש ח"כ יעקב אשר מד"ר שרון אלרועי פרייס ראש שירותי הציבור במשרד הבריאות לשקול את הגדלת כמות הקונים בחנויות, וזאת לאחר שטען כי ההנחיה דווקא גורמת לצפיפות מחוץ לחנויות ולא תורמת לעצירת התחלואה. ואכן, הערב אושרה ההצעה בקבינט, כאשר מחר בבוקר תתכנס וועדת החוקה לאשרר את התקנות כך שהן ייכנסו לתוקף באופן מיידי.
 
בדיון בוועדה הדגיש חה"כ אשר: "אנחנו לא צריכים להתמודד רק נגד הקורונה אלא צריכים לדעת איך להשתלב יחד עם הקורונה ולהגדיר את החיים איתה. יש תכנית של השלטון המקומי שגושה יחד עם הוועדה שתאפשר לנהל חיים וכלכלה על סמך בדיקות של 72 שעות, תעודת החלמה או בדיקות סרולוגיות. אם אנשים יידעו שכדי לעשות דברים מסוימים עליהם להיבדק, תעלה כמות הבדיקות ותהיה קטיעת שרשראות הדבקה. כשרואים באופק חיסון ויש אוכלוסייה ירוקה, שלהערכת מומחים עומדת על מיליון איש, הרי כשיגיע החיסון צריך יהיה לחשוב למי לתת ולמיליון הללו אפשר להגיע אחרונים".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו