Nati Shohat/Flash90

בכירים באוצר: עלות הסגר הנוכחי שלושה מליארד שקלים בכל שבוע

אגף הכלכלנית הראשית באוצר מעריך את עלות הסגר במתווה הנוכחי בכשלושה מיליארד שקלים לשבוע. המתווה הנוכחי כולל מגבלות על פעילות המסחר והשירותים ומקומות עבודה אחרים ובכלל זה מקומות עבודה שאינם מקבלים, מערכת החינוך והפסקת מתווה האיים הירוקים

אגף הכלכלנית הראשית באוצר מעריך היום (חמישי) את עלות הסגר במתווה הנוכחי בכשלושה מיליארד שקלים בכל שבוע. המתווה הנוכחי כולל מגבלות על פעילות המסחר והשירותים ומקומות עבודה אחרים ובכלל זה מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ומערכת החינוך – כך דווח ב'כאן'.

ברקע ההחלטה, שרים בממשלה אמרו היום ל'כאן': "לא נהיה חותמת גומי אוטומטית על המשך הארכת הסגר", השרים הוסיפו כי יקבלו החלטה בעוד כשבועיים, לפי בחינת מצב החיסונים נגד קורונה ונתוני הנדבקים.

בעבר אושרה הארכה של סגר באופן של משאל הצבעה טלפוני, ולא דרך דיון. בקרב לא מעט שרים כרגע, הכוונה היא לדרוש דיון בשאלה אם להאריך את הסגר. בד בבד, גורמי מקצוע במשרד הבריאות מעריכים שהסגר ייארך שלושה שבועות לפחות, בניגוד להודעה אמש על הטלת סגר של שבועיים מיום ראשון.

אמש אישרו השרים כי במהלך תקופת הסגר תוגבל התנועה למרחק של עד ק"מ ממקום המגורים ויחול איסור שהייה בביתו של אדם אחר. מקומות המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו ומתווה האיים הירוקים ייפסק. בנוגע למקומות העבודה – עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו