David Cohen/Flash90

השרים סיכמו: גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב ילמדו כרגיל בסגר – כולל צהרונים

נתניהו, אדלשטיין וגלנט החליטו כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' ו-י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, במתכונת שהייתה נהוגה תחת המגבלות עד כה. רה"מ: "עשינו את זה כדי שהתלמידים לא יפסידו לימודים וכדי להקל על ההורים" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צילום: איתי בית-און, סאונד: ניר שרף /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט קיימו התייעצויות במהלך היום והחליטו כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' (כולל צהרונים) ו-י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, במתכונת שהייתה נהוגה תחת המגבלות עד כה – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

ההחלטה התקבלה לאחר הביקורת הציבורית הרבה שנמתחה על ההחלטה המקורית, בה נקבע כי ימי הלימודים יסתיימו ב-13:00. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, התייחס לסיכומים: "כפי שדרשתי: הילדים יהיו ימים מלאים במסגרות החינוך בזמן הסגר. מברך את משרד הבריאות והצוותים המקצועיים על ההחלטה הנכונה והמוצדקת".

ראש הממשלה נתניהו התייחס להחלטה ואמר: "לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתוב י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים".

"בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום. אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

יצוין כי השרה היחידה בממשלה שהצביעה בלילה נגד הסגר והמגבלות הייתה השרה לשוויון חברתי מירב כהן. היא שוחחה במהלך היום עם גנץ ואדלשטיין ואמרה להם שאין היגיון בהחלטה הזו. "אם פותחים את מערכת החינוך לגילים האלו אפשר לפתוח אותה רגיל. לא רק חצי יום. זה אותו אפקט עד 13:00 או עד שעת הסיום הרגילה".

שר החינוך יואב גלנט אמר כי "החינוך לפני הכל – לראשונה מערכת החינוך תישאר פתוחה במהלך הסגר ובכך נקבע והתייצב סדר עדיפות לאומי נכון. בתיאום עם משרד הבריאות ביטלנו גם את הגבלת השעות לפעילות מוסדות החינוך עבור כל מי שנמצא בבתי הספר בתקופת הסגר. האמון במערכת החינוך נשען על התנהגותם האחראית והמקצועית של המנהלים, המורות, המורים והגננות ועל מערך ניטור ושליטה יעיל אשר מסייע באיתור, בידוד ומעקב אחרי כל תלמיד ועובד הוראה אשר התגלו כחיוביים לנגיף".

"ילדי הגנים, תלמידי כיתות א׳-ד׳ ותלמידי יא׳-יב׳ ילמדו במתכונת הרגילה במוסדות החינוך, ללא הגבלת שעות. תלמידי ה׳-י׳ יעברו ללמידה מלאה מרחוק למשך תקופת הסגר, אמשיך לפעול כדי להחזיר גם אותם ללמידה בבתי הספר. מוסדות החינוך בטוחים ומפוקחים, הן עבור התלמידים והן עבור עובדי החינוך וההוראה. אמשיך במאבק למען חיסון כלל עובדי ההוראה וביצוע בדיקות במתחמי מוסדות החינוך. למען המשך שגרת לימודים רצופה ובטוחה, למען דור העתיד של מדינת ישראל", דברי גלנט.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי, הגיב להחלטה: "חבל שלא הקשיבו לפני.. אין ולא הייתה שום הצדקה להחלטה המופרכת והמנותקת ולכן התנגדתי לה מלכתחילה. המאבק שהובלתי הצליח ואני גאה ששוב עלה בידי לשמור על מערכת הגיל הרך פתוחה עבור הילדים וההורים".

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה: "טוב שהממשלה תיקנה ההחלטה ההזויה שקיבלה רק אתמול- המחסור בנשים בצמרת קבלת ההחלטות הורגש כאן. השרים לא באמת מבינים המשמעות של סגירת מערכת החינוך שפוגעת בראש ובראשונה בנשים ובילדים. מדובר בבשורה חשובה למאות אלפי הורים וילדים בישראל – חבל רק שהחלטות מתקבלות כאן באופן שרירותי ובדרך שמשגעת את הציבור".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מסר: "אני שמח על כך שקבינט הקורונה התעשת, קיבל את דרישתנו והפך את החלטתו השגויה לגבי שעות הלימוד של תלמידי הגנים, כיתות א-ד וי"א-י"ב בימי הסגר הקרוב. כל שנותר כעת לעשות הוא להחזיר גם את תלמידי כיתות ה' עד י' ללמידה רגילה בימי הסגר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות כי הפגיעה בתלמידים אלו בעקבות ההחלטה הנוכחית לשלוח אותם שוב הביתה, ללימודים לא יעילים מרחוק, עלולה להיות בלתי הפיכה".

אמש, בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את הממשלה לדיון והחלטה על הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה. הממשלה אישרה עקרונית (משרד הבריאות ינסח בהתאם להצעה זו תקנות שיובאו לאישור הממשלה במשאל טלפוני נפרד) את ההחלטה הבאה:

– סגר כללי יוטל ביום ראשון הקרוב 27.12.2020 בשעה 17:00 ויחול למשך שבועיים.

– ישנה אופציה להארכת הסגר בשבועיים נוספים אלא אם תושג המטרה: R<1 N<1,000 – הגבלות תנועה: 1,000 מ' (למעט מקרים חריגים וכן יציאה להתחסן). – הגבלת שהייה: איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר (למעט משפחה גרעינית). – מסחר, בילוי ופנאי: סגורים במלואם, פרט למשלוחים (ללא איסוף עצמי). – מקומות העבודה: היקף העסקים שאינם מקבלים קהל יצומצם ב-50% ביחס למצב הנהוג (בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והבריאות). – תחבורה ציבורית: צמצום ל-50%. – התקהלויות: עד 10 אנשים בשטח סגור ועד 20 אנשים בשטח פתוח. – "איים ירוקים": הפסקת פעילות. – ספורט יחידני: יותר ללא הגבלת מרחק (יוצאים וחוזרים הביתה, ללא רכב). – חינוך מיוחד מוחרג ויתקיים בכל הגילאים. – תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture