Yossi Aloni/Flash90

מזכ"לית הסתדרות המורים: "ללא מבצע חיסונים לצוותי ההוראה – אנו עשויים להגיע לשביתה"

יו"ר הסתדרות המורים אמרה: "חסנו מיד את המורים האלה, וכשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחד אימים". היא הוסיפה שהנחתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז על סכסוך עבודה אם מבצע החיסונים לצוותי ההוראה לא ייצא לפועל

לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לבחון אם ניתן לחסן את צוותי ההוראה כבר מהשבוע, כפי שחוסנו צוותי הרפואה, אמר לוי הבוקר (ראשון) כי אין די חיסונים לכך בשלב זה. מעט לאחר מכן התכנסה ועדה החינוך כדי לדון בהחלטת הממשלה להפסיק את הלימודים בכיתות ה'-י', ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה לחברי הכנסת כי אם הם דורשים להמשיך את הלימודים כסדרם – עליהם לדאוג שהמורים יחוסנו בהקדם – את הפרטים הביאה העיתונאית סיון חילאי ב'ווינט'.

בן דויד אמרה: "חסנו מיד את המורים האלה, וכשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחד אימים". היא אף הוסיפה שהנחתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז על סכסוך עבודה אם מבצע החיסונים לצוותי ההוראה לא ייצא לפועל. מהלך זה עשוי להוביל לשביתה".

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל משרד הבריאות על היוזמה לחסן מורים, באולפן 'ווינט': "אני לא אוהב את זה וזה באנדרסטיימנט. דיברתי גם עם מנהל בית החולים ואנחנו לא נחסן מורים היום. ואין לי מאומה נגד המורים. אבל לחסן מורים כקבוצה? אנחנו עדיין לא שם. אנחנו מחסנים עדיין את המבוגרים יותר ואת החולים במחלות קשות שהם קבוצת הסיכון לחלות במחלה".

לוי העריך כי "עד חודש מרץ תחוסן מרבית האוכלוסייה בישראל שהיא ברת חיסון כרגע, בשתי מנות החיסונים. זה דבר שיגן על האוכלוסייה ולכן, הנוסחה היא לבוא ולהתחסן. אני מקווה שלפני מרץ נסיים לחסן אחוז ניכר מאוכלוסיית ישראל ובוודאי את כל אוכלוסיית החולים והאוכלוסייה שעתידה לחלות, שהיא בסיכון לחלות ובסיכון להדבקה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו