Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות מקצץ בחיסונים לקופות; עוד מילוני חיסונים יגיעו לארץ

בשלושת הימים הקרובים יגיעו לישראל עוד 2.4 מיליון מנות חיסון נגד קורונה - 800 אלף בכל יום. עד סוף שבוע הבא, יהיו בארץ 3.8 מיליון מנות חיסון שיספיקו לחסן כמעט את כל האוכלוסיה בסיכון. הקופות צפויות לקבל בין 20%-10% פחות מהמכסות שהובטחו להן – דבר שיאט את קצת החיסונים

בשלושת הימים הקרובים צפויים להגיע לישראל 2.4 מיליון חיסונים נוספים של חברת "פייזר" – 800 אלף בכל יום – בשלישי, ברביעי ובחמישי, כך שווח ב'חדשות 12'. המשמעות היא שעד סוף השבוע הקרוב, יהיו בארץ כמעט 4 מיליון מנות חיסון שיספיקו לחיסון כלל האוכלוסייה בסיכון, שמספרה מוערך בכשני מיליון בני אדם. בנוסף, ראש הממשלה נתניהו פועל להקדים הגעה של כמיליון מנות חיסון נוספות לחודש הבא.

בישראל פועלים בשיטת החיסונים "גב אל גב" שמשמעותה: אדם שמקבל את מנת החיסון הראשונה – נשמרת עבורו המנה השנייה, זאת כדי שלא ייווצר מצב שמי שקיבל את המנה הראשונה לא יקבל את המנה השנייה. האתגר כעת הוא לשמור על קצב החיסונים הגבוה ששומר את ישראל במקום הראשון בעולם במספר החיסונים לנפש.

בחודש פברואר אמורות להגיע לישראל עוד 4 מיליון מנות חיסון מ"פייזר" – ובמרץ, מיליון מנות חיסון מ"מודרנה". כדי להמשיך בקצב החיסונים של 100 אלף חיסונים ביום ויותר, ישראל זקוקה ל-800 אלף עד מיליון מנות כבר בחודש הבא, חודש ינואר. פריצת דרך שחלה ככל הנראה במגעים שמנהל ראש הממשלה נתניהו עם "פייזר", תאפשר הקדמה של הגעת חלק מהמנות של החברה שאמורות להגיע לארץ בפברואר.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכירים בקופות החולים אומרים שמשרד הבריאות הודיע להם שהוא מקצץ במכסות החיסונים נגד קורונה שהובטחו להם. הקופות צפויות לקבל בין 20%-10% פחות מהמכסות שהובטחו להן. אנשים שקיבלו את הזריקה הראשונה של החיסון לא צפויים להתמודד עם מחסור במנה השנייה, שכן הקופות שמרו מראש את החיסונים הללו.

מנכ"לית קופת החולים "מאוחדת", סיגל רגב רוזנברג, אמרה שכבר מעוד ארבעה ימים היא לא תוכל לתת תורים חדשים למתחסנים. קופות נוספות אומרות שבעוד שבוע-שבועיים הן ייאלצו להאט את קצב החיסונים. בקופות כועסים על העברת מאות אלפי חיסונים לבתי החולים ולמקצועות חיוניים – כמו משטרה, מד"א וצבא – לפני מיצוי כל האוכלוסיה המתועדפת, בני ה-60+.

בתוך כך, גבר בן 49 הגיע הערב למוקד טרם-רפואה דחופה בסניף הטיילת בירושלים לאחר שלקה בתגובה אנפלקטית, כשעה לאחר שקיבל חיסון בקופת חולים. הגבר סיפר כי בעבר לקה בתגובת אנפלקטית כתוצאה מאלרגיה לפניצלין, אך אינו סובל ממחלות רקע. הוא קיבל טיפול תרופתי. מצבו יוצב והוא נמצא כעת בהשגחה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא תופס! אם יגיעו מליוני חיסונים בימים הקרובים – למה לקצץ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו