Miriam Alster/FLASH90

ממשיכים להתחסן: מיליון ו-370 אלף ישראלים חוסנו – 146 אלף מתוכם רק אתמול

שר הבריאות אדלשטיין: "אני מזכיר, חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השניה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר". סגן שר הבריאות קיש: "כל המדינה חייבת להיכנס לסגר, ואני מקווה שזה יקרה עוד השבוע, הכי אגרסיבי ואפקטיבי שאפשר כדי שזה יהיה קצר"

כ-1,370,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה, כמעט 146 אלף מתוכם רק אתמול – כך עדכן הבוקר בטוויטר שר הבריאות יולי אדלשטיין. הוא הוסיף: "אני מזכיר, חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השניה. בינתיים מצב התחלואה מזנק. לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר".

לשכת שר הבריאות נמסר כי נוכח נתוני התחלואה הקשים מאוד (8.3% ללא סקרים) – שר הבריאות יקיים דיון חירום עם הנהלת משרדו הבוקר בשעה 10:00. בשעה 11:00, לאחר הישיבה, יתקיים תדרוך משותף לתקשורת בקרית שדה התעופה, רחוב הערבה 4

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס לתחלואה הגואה בראיון ל'ערוץ 13' ואמר כי "אלה מספרים עצומים, אנחנו בעומסים שלא הכרנו. זה לא דיפרנציאלי או מגזרי, כל המדינה חייבת להיכנס לסגר, ואני מקווה שזה יקרה עוד השבוע, הכי אגרסיבי ואפקטיבי שאפשר כדי שזה יהיה קצר". עוד אמר קיש: "יש לנו תקופת זמן של חודש-חודשיים עד שהחיסונים יהיו אפקטיביים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו תחלואה משתוללת".

ברקע נתוני התחלואה המטרידים, הממשלה תתכנס היום לישיבה מיוחדת בשעה 14:45 לדיון מיוחד בנושא הצעדים הנדרשים על רקע העלייה הנמשכת בתחלואה והמשך דרישות מערכת הבריאות להחמיר את הגבלות הסגר. כזכור, בישיבה שנערכה אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקבלו החלטה בתוך 48 שעות על הידוק הסגר.

כאמור, חברת התרופות האמריקנית מודרנה הודיעה במהלך הלילה שבין שני לשלישי כי משרד הבריאות בישראל אישר את החיסון שלה נגד נגיף הקורונה. בהצהרת החברה נמסר כי "משרד הבריאות של ישראל הבטיח שישה מיליון מנות ומשלוחים ראשונים צפויים להתחיל בינואר". מכיוון שהחיסון של החברה דורש הזרקת שתי מנות להשגת אפקטיביות מלאה בתוך ארבעה שבועות, למעשה הובטחו שלושה מיליון חיסונים. מדובר בפריצת דרך במגעים עם חברת התרופות לאור ההערכה כי המשלוח הראשון ייצא לדרך רק בחודש מרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו