Kobi Gideon / GPO

בשל היוקרה העולמית בתחום: רוסיה לוחצת על ישראל שתכיר בחיסון "ספוטניק V"

במוסקבה לוחצים לקבל הכרה מצד ישראל כחלק מקמפיין בינלאומי למען החיסון הרוסי שהפך מבוקש בעולם - "ספוטניק 5". בירושלים הבהירו כי אינם מכירים בשום חיסון שבוצע בחו"ל. אחרי הפקפוק בחיסון הרוסי גוברת הדרישה ל'ספוטניק V' שהוכיח 91% יעילות

בשל העובדה שעיני העולם נשואות לישראל שמבצע החיסונים שלה נחשב למוצלח ביותר ביותר בעולם. הרוסים לוחצים על הכרה ישראלית בחיסון שפיתחה רוסיה נגד הקורונה – ספוטניק 5, כשם שהכירה בחיסוני פייזר ומודרנה.

ב'ווינט' דווח כי הבקשה הרוסית שישראל תכיר בחיסון שפיתחה הועלתה במספר הזדמנויות. למרות הלחצים, ישראל הבהירה לרוסים כי היא לא מכירה באף חיסון שבוצע בחו"ל ודורשת מכל מי שמגיע לארץ לעבור בדיקה סרולוגית. ההנחיה הישראלית כוללת גם עולים חדשים שחוסנו בספוטניק וגם אנשים שהתחסנו בחיסונים של פייזר ומודרנהץ

במסגרת העסקה לשחרורה של הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה נפוצו שמועות כי ישראל הסכימה לממן את רכישתם של חיסוני ספוטניק שהועברו לסוריה בסכום של 1.5 מיליון דולר.

רוסיה היא המדינה הראשונה בעולם שהציגה חיסון נגד קורונה כאשר לפני שישה חודשים אישרה המדינה לשימוש את החיסון הראשון מתוצרתה נגד קורונה. תחילה מומחים הזהירו כי הוא עלול להיות מסוכן ולא יעיל, אולם לאחרונה הביקוש ל"ספוטניק V" הולך וגדל.

החיסון, 'ספוטניק V', זוכה גם לביקוש במדינות מערב אירופה ובמרכזה. הביקוש הגובר הגיע לאחר שמחקר העלה כי החיסון הרוסי יעיל בשיעור של כ-91% נגד קורונה וכן בשל העובדה שחברות התרופות המערביות כמו "פייזר", "מודרנה" ו"אסטרה-זניקה" מתקשות לספק במהירות את כל מנות החיסון שהבטיחו.

הביקורת המוקדמת על ספוטניק 5 התחלפה במחקר שפורסם לאחרונה במגזין הרפואי הבריטי הנחשב "לנסט", שהראה יעילות של 91% בחיסון אחרי ניסוי רב-משתתפים. הנתונים המרשימים יכולים לעזור לתדמיתה של רוסיה בתור מעמצה מדעית, טכנולוגית ונדיבה.ולדימיר פרולוב, מומחה ליחסי חוץ, הסביר כי "העובדה שרוסיה היא אחת מחמש מדינות שהצליחו לפתח חיסון במהירות מאפשרת לרוסיה להציג את עצמה כמעצמת ידע טכנולוגי ולא בתור משאבת דלק בדעיכה".

לעת עתה מסתמן כי יכולתה של רוסיה לייצר מנות של "ספוטניק V" נמוכה בהרבה מהביקוש. ממשל פוטין הודיע כי מטרתו היא לחסן 60% מהאזרחים הבגירים ברוסיה – כ-68 מיליון בני אדם – עד לסוף יוני. נכון לסוף החודש הקודם, רק כארבעה מיליון בני אדם, פחות מ-3% מאוכלוסיית רוסיה, חוסנו. ייתכן שהשיעור הנמוך נובע גם מחוסר הרצון של רבים מהרוסים להתחסן בשל חוסר האמון שלהם בחיסון, אך כמות החיסונים שדרושה למדינה לא תאפשר ייצוא נרחב.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו