"פרסום שכר הרופאים בדוח שיאני השכר הינו עוול"

את הדברים אמר ליצמן בכנס שערכה שירותי בריאות כללית, לסיכום שנת 2015. הכנס השנתי שכותרתו "מובילים אל המחר" התקיים בראשות מנכ"ל כללית, אלי דפס, ובהשתתפותם של יו"ר הדירקטוריון, ראשי חטיבות, מנהלי מחוזות, מנהלי בתי החולים, מנהלי חברות בת ועובדים מכל רחבי הארץ.
אורח הכבוד בכנס היה שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, שפתח בשבחים למנכ"ל כללית אלי דפס ואמר: "כללית הינה הקופה הגדולה בישראל המטפלת בלמעלה מ- % 52 אחוזים מהאוכלוסייה ורבים הולכים אחריה".
בדבריו מחה השר ליצמן על ההתקפות נגד רופאים שנמצאים ברשימת שיאני השכר, וציין כי הוא תומך במתן תשלום גבוה והוגן לרופאים מומחים על עבודתם המאומצת. הם אינם צריכים להתנצל על כך שהם מרוויחים טוב, זה מגיע להם בזכות ולא בחסד, וכן, אחרת הם יעברו לחו"ל ואנו נפסיד כוח אדם מקצועי ואנושי נדיר וחשוב.
עוד ציין והוסיף שר הבריאות: "פרסום שכר הרופאים בדוח שיאני השכר הינו עוול. לא מפורט בדו"ח כי רופאים צעירים מקבלים שכר מינימום, על אף שהם עושים משמרות רבות ושכרם צריך להיות גבוה מההתחלה". השר ציין כי בתי החולים בניהול שירותי בריאות כללית הינם המובילים והראשונים במדדי איכות רפואיים מכלל בתי החולים במדינה. זאת ועוד, הוסיף השר ליצמן כי ללא תמיכתו של מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס הוא לא היה יכול לבצע את הרפורמות שהוא מתכנן. שר הבריאות סיים ופנה למנכ"ל כללית ואמר: "אתה מנהל חזק שצלח משברים רבים אותם ניהלת בכבוד ולכן אנחנו כאן לעזור לך".
במהלך הכנס סקר מנכ"ל כללית, אלי דפס, את המגמות והאתגרים הניצבים בפני מערכת הבריאות בישראל והציג את ההישגים שרשמה כללית בתחום האיכות הרפואית והשירות, בהם: כללית ממשיכה לגדול ולשמור על חלקה באוכלוסייה עם למעלה מ- 4.2 מיליון לקוחות, חדשנות בשירותי און-ליין, רכש טכנולוגיות רפואיות חדישות, הקמת מרכזים רפואיים ושיפור תשתיות בבתי חולים ובמרפאות ברחבי הארץ.על מובילות שירותי בריאות כללית מעידים גם דו"חות השוואתיים אשר פורסמו על ידי משרד הבריאות בהם עלה כי שיעור התלונות הנמוך ביותר נרשם בקרב לקוחות כללית, כי בתי חולים בניהול הקופה מובילים בשורה של מדדי איכות רפואיים ובאיכות הטיפול הרפואי וכן, נמדדת שביעות רצון גבוהה של מטופלים במרכזי בריאות הנפש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו