אמהות מספרות: איך מתמודדים כשלתינוק יש גזים?

תופעת הקוליק מטרידה הורים רבים: כשהתינוק לא רגוע ובוכה, הוא חסר אונים, וגם אנחנו. מה עושים? קבלו עצות מהמנוסות שבינינו

רננה מזרחי – המנהלת המדעית של מטרנה

 תופעת הגזים  שכיחה מאד בתינוקות בחודשי החיים הראשונים המלווים באי נוחות ובהתקפי בכי ארוכים,  במהלכם התינוק נראה סובל ואיתו גם הוריו המודאגים. רננה מזרחי, המנהלת המדעית של מטרנה, מסבירה על התופעה: אי נוחות בטנית, גזים והתקפי בכי, נפוצים בקרב תינוקות רבים עד גיל 3-4 חודשים והם מכונים גם בשם "קוליק”. מדובר בתופעה פיסיולוגית הקשורה כנראה להבשלת המעי והביטוי הבולט שלה הוא בכי ממושך של התינוק שיכול להימשך כמעט בלי הפסקה אפילו כ 3 שעות, בעיקר בשעות אחר הצהריים והערב, כאשר התופעה חוזרת על עצמה מספר ימים בשבוע  (ולעיתים אף יותר מכך).

תופעה זו דווחה ע"י כ- 70% מאימהות לתינוקות בחודשי חייהם הראשונים, כפי שעולה ממחקר שנערך בקרב אימהות לתינוקות עד גיל 4 חודשים, המדווחות כי תינוקן סבל מגזים ואי נוחות במערכת העיכול.

במידה והתינוק ניזון מתחליף חלב, מומלץ לבחור בכזה המיועד להקלה על מערכת העיכול במיוחד לתקופה זו, כמו מטרנה מהדרין ספיישל, שהינו בעל הרכב ייחודי קל לעיכול.
מטרנה מהדרין ספיישל מכיל פרוביוטיקה, התורמת להבשלת המעי והיחידה שהוכחה מחקרית בישראל להפחתת תחלואה במערכת העיכול, הרכב שמנים ייחודי שהוכח מחקרית כתורם לעיכול קל, ליציאות רכות ולהפחתת משך הבכי בכ-  50% והרכב פחמימות דל לקטוז.

אמא חני מספרת

חני, 34, אמא ל- 7, מספרת: “זה התחיל כשליבי הייתה בערך בת חודש. היא הייתה מתכווצת, מאגרפת את כפות ידיה הקטנטנות פתאום, צורחת, לא רוצה לאכול. היינו מרימים אותה על הידיים, מנדנדים, מערסלים, אבל שום דבר לא עזר, היא פשוט סבלה ואנחנו היינו מיואשים. אנחנו הורים רגועים בדרך כלל, אבל כשאת רואה את התינוק שלך סובל ואין לך דרך לעזור לו, את מתוסכלת וחסרת אונים. אלה היו ימים מאוד מתסכלים".
“חשבתי שזה גזים כי היא בכתה המון והיה נראה לי שמשהו מציק לה בבטן. גם ראיתי שזה לא הבכי של הרעב. בלילות ליבי ישנה טוב, ולכן ידעתי שזה לא עניין של עייפות".

אז מה עשית?
“הקשבתי לעצות של הסבתות ושל חברותיי האמהות, ומצאתי כמה פתרונות: היינו מרימים אותה ומערסלים, או עושים לה עיסוי עם שמן אחרי האמבטיה, בתנועות סיבוביות על הבטן בכיוון השעון וגם, בהמלצת גיסתי היקרה, עברנו למטרנה מהדרין ספיישל. אחרי כמה ימים ראינו שזה מקל מאוד על ליבי שלנו”.

אמא אהובי מספרת
“שמעתי על הקוליק מחברות, ראיתי את זה קורה לתינוק של אחותי, ואפילו הגדולה שלי עברה את זה", מספרת אהובי, אמא של יוסי בן החודשיים. "לכן כשיוסי לא הראה סימנים בשבועות הראשונים, חשבתי שניצלתי מזה. אבל אז, בשבוע הרביעי הוא התחיל לסבול. הייתי כל כך מיואשת, שכשהוא היה מתחיל לבכות הייתי בוכה יחד איתו”.
“אני זוכרת את הפעם הראשונה, זה קרה אחרי שהשכבתי את יוסי לישון כרגיל, שרתי לו, ליטפתי, וכשהוא נרדם הלכתי לנסות לסדר קצת את הבית. ופתאום אני שומעת צרחה מהחדר של יוסי. ניסיתי להרגיע בשירים וליטופים אבל כלום לא עזר: מצאתי את עצמי מסתובבת איתו בחדר עד שכמעט צנחתי מרוב עייפות – ככה זה נמשך יותר משעתיים".

אז מה עשית?
"בהמשך גיליתי שהשעות הקשות אצלנו התחילו אחר הצהריים. הכל היה רגוע ושליו, בני הבית הגדולים והקטנים היו מרוצים ומחייכים, ואז לפתע היה מתחיל הקונצרט: כאילו משום מקום וללא סיבה, יוסי היה פורץ בבכי חזק שנמשך שעות,. בסוף האחות בטיפת חלב המליצה לי לעבור לתחליף חלב בעל הרכב קל לעיכול, מטרנה מהדרין ספיישל, וזה באמת עזר לו. איזו הקלה זאת הייתה!"

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה מטרנה מהדקין ספיישל?? מטרנה מהדרין רגילה??

אמהות יקרות! תנסו להניק!!! הקב"ה נתן לך משהו נפלא ומושלם לילד שלך. חבל להעביר את התפקיד לזרים. אין תחליף לאמא והחלב "קאסטם."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו