היום ומחר: רבנים, מחנכים ואישים פוליטיים משתתפים ביום עיון על תעסוקה חרדית

סביב שולחנות ערוכים ובאווירה כפרית נעימה, ידונו הח"כים וראשי הערים, בדרכים לקידום פתרונות הולמים לבעיית התעסוקה הכשרה במגזר החרדי והאתגרים הרוחניים במקומות העבודה

רבנים, מחנכים ואישים פוליטיים משתתפים היום ומחר במלון 'ציפורי בכפר' שבקיבוץ חפץ חיים, לפאנלים, הרצאות ודיונים ערים שיתקיימו בסוגיות השונות הכרוכות בנושא קידום פתרונות תעסוקה כשרים למגזר החרדי, ולמתנזרים מהכלים הטכנולוגיים. במהלך ימי העיון יישאו דברים בפני הקהל שיורכב בעיקר ממאות העובדים והמתנדבים של ארגון 'למעשה', גם חשובי הרבנים, הגאון רבי יהושע פינק, והגאון רבי חיים בונים שץ.

היום הראשון החל בעיקר בדיונים מקצועיים ומחר בצהרים תצטרף ליום העיון גם 'מועצת הקהילות' הארצית של אגודת ישראל, למושב מיוחד שיוקדש לסוגיית ההתאמה של מקומות עבודה כלליים לאברך החרדי בכלל והחסידי בפרט. ב'מועצת הקהילות' מדגישים כי ההסתכלות על אברך עובד אינה צריכה להיות כעל מי ש"יצא לעבוד", אלא כאברך חסידי לכל דבר ועניין, שנאלץ לעסוק במקצוע אחר, נוסף על הקביעות שיש לו בלימוד התורה.

בין היתר צפויות להתקבל במהלך המושב המיוחד המשותף לשני הגופים, החלטות אופרטיביות שישפיעו רבות על תחום התעסוקה במגזר החסידי ובמגזר החרדי כולו, כולל יוזמה להקמת רשת של שיעורי תורה במקומות העבודה, מסלולי לימוד מיוחדים לאברכים עובדים, וכמובן רעיונות ודרכים לייבוא מקומות עבודה כשרים נוספים, לערים החרדיות. בנוסף, מחר ייערך גם פאנל של חברי כנסת חרדים.

את ימי העיון יוזם ארגון 'למעשה', שהפך בחמש השנים האחרונות לגורם דומיננטי ומוביל בכל הקשור לתעסוקה הכשרה במגזר. החברה שנבחרה להפיק את ימי העיון היא חברת 'אקטיבר' הפקות, שאמונים זה מכבר על הפקות יוקרה במגזר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו