Yossi Zeliger/Flash90

לקראת הסלמה? צה"ל פורס מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ

צה"ל פרס היום ברחבי הארץ מערכות 'כיפת ברזל', זאת כחלק מהיערכות כוללת לקראת השבועות הקרובים בהם יחולו יום הזיכרון ויום העצמאות. חשש כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ינסו לנצל את התאריכים הרגישים ולירות לכיוון מדינת ישראל

צה"ל פרס היום ברחבי הארץ מערכות 'כיפת ברזל', כך דווח היום בכל התקשורת. זאת כחלק מהיערכות כוללת לקראת השבועות הקרובים בהם יחולו יום הזיכרון ויום העצמאות הנחשבים לימים רגישים מבחינה ביטחונית. בקרב גורמי הביטחון קיים חשש כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ינסו לנצל את התאריכים הרגישים ולירות לכיוון מדינת ישראל, ע"מ להגביר את הלחץ על קובעי המדיניות ולסחוט הטבות נוספות עבור הרצועה.

כזכור, אמש נורתה רקטה לכיוון ישראל, והיא התפוצצה בלב ים מול אשדוד. בתגובה, מסר דובר צה"ל, כי הירי הוא אירוע מכוון של הג'יהאד האיסלמי שמנסה לדרדר את המצב הביטחוני ברצועה, כדי לפגוע בתהליכי ההסדרה. לטענת צה"ל, הארגון מנסה להוציא פיגועים מבלי שיידעו שזה הוא. בעקבות כך, הודיעה ישראל על צמצום מרחב הדיג מול חופי עזה לשישה מיילים ימיים.

היום (שלישי) נפל בלון תבערה בסביבת אחד הקיבוצים עוטף עזה. הבלון גרם לדליקה, וצוות כיבוי יישובי כיבה את השריפה. לא נגרם נזק לרכוש ולא היו נפגעים. צוות של הביטחון היישובי שזיהה את השריפה דיווח על כך והזעיק את כיבוי האש, וצוות כיבוי פעל בשריפת הקוצים שנגרמה מבלון באזור עוטף עזה, בסמוך לאחד הקיבוצים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו