בית חב"ד בהודו תחת אבחה, ארכיון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מרכז חב"ד העולמי באזהרה לשליחים: "להיות במצב של כוננות גבוהה"

ועדת הביטחון של מרכז חב"ד העולמי שיגר הודעת אזהרה ל-5,000 השליחים הפזורים ברחבי העולם בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס: "אנו ממליצים לכם לשמור על מודעות מוגברת כשאתם נמצאים במקום ציבורי וכן בבית החב"ד שלכם ובסביבתו"

עקב חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ועדת הביטחון של מרכז חב"ד העולמי שיגר הודעת אזהרה ל-5,000 השליחים הפזורים ברחבי העולם: "אנו קוראים לכל מרכזינו ברחבי העולם להיות במצב של כוננות גבוהה. אנו ממליצים לכם לשמור על מודעות מוגברת כשאתם נמצאים במקום ציבורי וכן בבית החב"ד שלכם ובסביבתו".

עוד הוסיף מרכז חב"ד העולמי בהודעה שפורמה ב'חדשות 13' כי "סולימאני היה מעורב באופן פעיל בתוכניות לתקיפת דיפלומטים אמריקניים, והוא אישר את הפיגוע בשגרירות ארה"ב בבגדד. סולימאני היה ידוע כאויב של ישראל במשך שנים ארוכות, והיה האדריכל של פיגועי טילים רבים על ישראל".

ב'ווינט' דווח למחרת החיסול כי משרד החוץ וגורמי הביטחון הכריזו על כוננות גבוהה בנציגויות ישראליות בעולם מחשש לנקמה איראנית. נודע כי הוחלט גם לתגבר אבטחה בחלק מהנציגויות במקומות רגישים. ממשרד החוץ נמסר בתגובה לפרסום כי, "אנו לא מתייחסים לנושאי ביטחון".

בידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי ישראל ככל הנראה עודכנה מראש על חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, כמה ימים לפני שיצא לפועל. יש להניח שארה"ב עידכנה את ישראל כדי שלא תהיה מופתעת וגם כדי שתיערך לאפשרויות של נקמה איראנית שייתכן שתופנה גם נגד ישראל. אינדקציה לעדכון מראש הייתה חזרתו של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן־שבת לישראל כבר ביום חמישי בלילה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי, "קאסם סולימאני הביא למותם של אזרחים אמריקנים רבים וחפים מפשע רבים נוספים במהלך עשרות השנים האחרונות, וגם בימים אלה. סולימאני יזם, תכנן וביצע פיגועי טרור רבים ברחבי המזרח התיכון וגם מעבר לו. הנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אני רוצה להבהיר שוב – ישראל עומדת לחלוטין לצידה של ארה"ב במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו