צילום: נתי שוחט / פלאש 90.

מסירות נפש למען מצווה: כך הועברו תשמישי קדושה למדינת אויב

גבר שמתגורר במדינה שבה הוא נאלץ להסתיר את יהדותו, פנה ליד לאחים עם הבקשה החריגה לקבל לידיו תשמישי קודש. "חשוב לי שילדיי יגדלו כיהודים, למרות החיים הכפולים" כתב האיש. הארגון יצא במבצע מיוחד לשלוח את החבילה ומצות לחג הפסח

יהודי שמתגורר במדינת אויב פנה לאחרונה לאנשי "מחלקת שורשים" של ארגון יד לאחים בפנייה חריגה וביקש מהם לשלוח תשמישי קדושה – תפילין, טלית וספרי קודש, כדי שיוכל ללמד את ילדיו לקיים מצוות, כך פורסם הבוקר (שלישי) 'בישראל היום'.

בחודשים האחרונים מתקיים קשר בין הגבר היהודי, אדם אמיד בשנות ה־40 לחייו, בעיקר באמצעות לימוד תורה והשתתפות בשיעורים וירטואליים. הגבר ורעייתו, שלהם שני ילדים, גדלו כשמשפחתם מסתירה את זהותה מסביבתה.

לאחרונה החליט האיש לבצע צעדים אקטיביים כדי לשוב ליהדותו וביקש לקבל את תשמישי הקדושה על מנת ללמד את ילדיו על אורח החיים היהודי. "חוץ מהרצון לקיים מצוות, אני רוצה לחנך את ילדיי בבית שמתנהל לפי התורה. גם אם זה קשה ודורש משחק של חיים כפולים, חשוב לי שיגדלו כיהודים", כתב האיש בערבית לפעיל הארגון שעימו הוא בקשר.

מכיוון שבאותה מדינת אויב התרחשו כמה זעזועים בחודשים האחרונים, ביקש האיש לשלוח אליו כמה שיותר תשמישי קדושה במשלוח אחד. לכן נארזו ונשלחו עבורו תפילין, מזוזות, כיפה, טלית, חמישה חומשי תורה, סידור תפילה, ספר התניא, שופר ואפילו מארז של מצות.

העובדה כי מדובר במדינת אויב דרשה מבצע מורכב להעברתם אל היעד. הפריטים שוגרו למדינה באירופה שלה יש קשרים עם מדינת האויב, שם הם ייקלטו על ידי פעיל של יד לאחים – ומשם ישוגרו ליעד הסופי. אל המארז יצורפו באותה מדינה 2 ק"ג של מצות מהודרות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו מרגשש

כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו