גאב"ד 'דרכי תורה' במכתב לתלמידיו: "לשמור בקפדנות על הוראות הרשויות"

גאב''ד 'דרכי תורה' הגאון רבי אשר זעליג וייס במכתב לתלמידיו בארץ ובעולם: "אלה שנמצאים בבידוד לא יצאו מביתם אף לא לדבר מצוה". הגרש''א שטרן בהוראה: "יש לומר בכל יום קודם 'שומר ישראל' בשחרית את ה'יהי רצון' שאומרים לאחר קריה''ת בשני וחמישי"

בעקבות נגיף הקורונה המתפשט בעולם ולאור הוראות משרד הבריאות לציבור השוהה אף בישראל יצא גאב"ד 'דרכי תורה' הגאון רבי אשר זעליג וייס שליט"א במכתב להמוני תלמידיו בארץ ובעולם על החיוב להישמע להוראות.

במכתבו שהגיע לידי'חדשות JDN' תחת הכותרת 'למנוע משחית ומגפה מעלינו' כותב הגרא"ז וייס שליט"א: "לשאלת רבים כיצד להתנהג בענין וירוס הקורונה (CORONA). הנני לגלות את חוות דעתי דפשוט וברור שיש לשמור בקפדנות על כל הוראות רשויות הבריאות המוסמכות , אלה שנמצאים בבידוד לא יצאו מביתם אף לא לדבר מצוה".

"כמה החמירו חז"ל וגדולי הדורות בחשש מגפה, למדנו בכתובת (ע"ז ע"ב) לגבי מחלת הראתן, וידוע מהגר"י סלנטר שבשעת מגפת החולירע הורה אף לבריאים לאכול ביום הכיפורים, וכיוצ"ב במקורות רבים, וכך זה במחלה זו שמדבקת ומתפשטת באופן מבהיל וסכנתה מרובה וכבר הפילה חללים רבים".

את מכתבו סיים גאב"ד 'דרכי תורה': "ויש להרבות בתשובה תפילה וצדקה שמעבירין את רוע הגזירה. אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך, ויתקיים בנו "והסירותי מחלה מקרבך".

יצוין כי בתוך כך הורה הגרש"א שטרן שליט"א רב מערב ב"ב כי יש לומר בכל יום קודם 'שומר ישראל' בשחרית את ה'יהי רצון' שאומרים לאחר קריה"ת בשני וחמישי, זאת עפ"י הסגולה מהחת"ס זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו