בהוראת מרנן שר התורה וראש הישיבה: הוקם צוות שיפעל לפתיחת הישיבות

בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי ומרן הגר"ג אדלשטיין יפעלו הרה"ג חיים אהרון קאופמן והרב שמואל ליטוב למצוא את הדרך הנכונה להביא לפתיחת הזמן. גדולי התורה במסר לשלטונות: "אם לא יענו ותימשך גרירת הרגלים, ישקלו צעדים חריפים מאוד"

בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, הוקם היום צוות פעולה מיוחד בו יפעלו הרה"ג חיים אהרון קאופמן, והרב שמואל ליטוב, למצוא את הדרך הנכונה להביא לפתיחת הזמן בעולם התורה והישיבות בכפוף לכללי הזהירות מאחר וכידוע ש"תורה מגנא ומצלא".

הצוות יפעל בתיאום עם חברי הכנסת של דגל התורה ויכנס לעובי הקורה כדי לרכז מול המשרדים הרלוונטיים את הדרכים לפתיחת כלל המוסדות בהקדם. בהודעה משותפת שפורסמה הערב מטעמם של בתי גדולי התורה שוגר מסר חד משמעי לשלטונות כי "על דעת גדולי הדור שליט"א הוחלט, כי אם לא יענו ותימשך גרירת הרגלים ולא תהיה התקדמות מעשית, גדולי הדור ישקלו צעדים חריפים מאוד".

כזכור, במהלך הדיון בשבוע שעבר בוועדת שרים הציג יו"ר ש״ס השר אריה דרעי את המהלך שלטענת לשכתו הוא מוביל מזה כשבועיים לפתיחת עולם הישיבות. מטעמו של דרעי נמסר היום כי הוא הציג מתווה בו הישיבות הגדולות בלבד להם יש פנימייה יוכלו לחזור ללמוד בתוך המתחמים הסגורים שלהם, בתנאי ובהתחייבות שלא יצאו חודשיים מהמקום.

השר דרעי הציג לראש הממשלה ולשרים הבכירים את המתווה שמוביל יחד עם וועד הישיבות ובהנחיית נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר״ש כהן, וסיפר שכרגע ממתינים להסכמה של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה. "יצוין כי השר בנט ושרים נוספים תמכו במהלך", מסר דוברו של דרעי.

השר דרעי עדכן בועדת השרים, כי את המהלך כולו הוא מוביל בתיאום עם השר ליצמן ושראשי הישיבות התייעצו גם עם הרב אלימלך פירר יו״ר עזרא למרפא ועם ופרופ׳ מוטי רביד המנהל הרפואי של המרכז הרפואי ׳מעייני הישועה׳

בין הרבנים שהשתתפו בדיונים של השר דרעי וועד הישיבות למעלה משבועיים: הגר״י חברוני, הגרש״ב סורוצקין, הגר״י רוזן והגר״ב סולוביציק. סוכם בועדת שרים, כי וועד הישיבות יכין נייר מסודר כשהם פועלים בהתייעצות עם מרן הגר״ג אדלשטיין. עוד נמסר כי, לאחר שתושג הסכמה של שלושת המועצות וראשי הישיבות, יתקיים דיון ספציפי בנושא ויובא לאישור.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חייב לפתוח בלי תורה אין עולם חייב שתלמידי חכמים ישבו וילמדו תורה בלי תוורה העולם לא יכול להיתקים

ברוך ה גם בציבור הליטאי הוקם צוות מו"מ לממשלת אחדות.
בתקווה שיהיה אחדות בין כלל הפלגים

הלוואייי היא אפשר בלי ישיבות אוייייי אבאאא תפתח שערי שמים??

חייבים

ברוך ה'

הכול דיבורים בסוף הם ינצחו אותנו כמו שסגרו בסוף הזמן חורף את הישיבות

קורא כאן תגובות קצת מצחיקות,זה נושא שצורך שיקול דעת רציני ביותר.יש בזה הרבה בעיות חמורות,צריך לדאוג שלא יהיה חס ושלום הדבקות של אנשים מבוגרים.יש עוד המון בעיות בנושא.סומך הרבה יותר על נתניהו מאשר על כמה עסקנים המחפשים אקשן…

משתוקקים להתחיל את הזמן בשטייגן

איתמר הכאילו חרדי – אתה סומך על נתניהו האתאיסט יותר מעל עסקנים שאולי הם לא צדיקים גדולים – אבל מאמינים בה' ?
והלא נאמר בתורה "רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני"

מה חושב לעצמו דרעי שבחורים ישארו בישיבה שלהם בלי להגיע לבית חודשיים!!!!!!! זה דבר לא הגיוני

ובכלל לא כל כך מובן שהרבנים מצד אחד אומרים לשמור על הכללים ומצד שני רוצים לפתוח את הישיבות .ושלא לחשוב שאני נגד כי אני לומד בישיבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו