Marc Israel Sellem/POOL

פרסום ראשון: נתניהו קבע הערב פגישה עם בנט וביטל ברגע האחרון

ראש הממשלה היה אמור להיפגש הערב עם יו"ר ימינה, אך דחה את הפגישה פחות משעה לפני תחילתה. דיווח: בימינה מעריכים כי פניהם לאופוזיציה, ייתכן ופרץ יפרוש ויצטרף עצמאית. מועצת יש"ע לנתניהו: "לכלול את מפלגת 'ימינה' כחלק מהממשלה הבאה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להיפגש הערב עם יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט, אך דחה את הפגישה פחות משעה לפני תחילתה – כך נודע ל'חדשות JDN'. לא נקבע מועד חדש לפגישה, אך ייתכן ותתקיים מחר. במענה לפניית 'חדשות JDN' הכחישו בליכוד את הדברים. יצוין שבנט השתתף מוקדם יותר בדיון וידאו בנושא הקורונה בראשות נתניהו.

ב'כאן חדשות' דווח כי בימינה מעריכים כי פניהם לאופוזיציה. במפלגה ישנה מתיחות רבה לקראת המגעים מול הליכוד. בימינה ישנם ארבעה מועמדים, שמתמודדים על שני תיקי שרים. החשש במפלגה: השר רפי פרץ יפרוש כדי לקבל מינוי אישי מנתניהו, שהובטח לו לפני הבחירות. גורמים בסביבת בנט מעריכים שפרץ לא יפרוש, ושכל ימינה תישאר באופוזיציה.

בתוך כך, ראשי מועצת יש"ע שיגרו הערב מכתב דחוף לנתניהו ובנט לקראת הפגישה, שכאמור בוטלה, אשר בו הם קוראים לשני הצדדים לעשות הכל כדי לכלול את ימינה בממשלה ה-35 של מדינת ישראל. "בתקופת אחדות זו, ולקראת אחת מההחלטות החשובות לעתיד ההתיישבות ולעתיד מדינת ישראל, אנחנו רואים חשיבות גדולה בישיבה המשותפת שלכם בממשלה הבאה, למען שמירה על ההתיישבות ובהחלטות למען העתיד". עוד כתבו כי, בעת הזו אנו מוצאים לנכון לפנות אליכם בקריאה דחופה, לכלול את מפלגת 'ימינה', אשר שמרה בחודשים האחרונים על 'בלוק הימין' כחלק מהממשלה הבאה".

"החלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן נראית היום קרובה מתמיד", כותבים ראשי המועצות. "בממשלה החדשה שתוקם, יש רוב חסר תקדים להחלת הריבונות הישראלית על האזור ואנחנו מצפים לראות בקרוב את החוק מאושר בכנסת ישראל". כידוע, לפי ההסכם שנחתם אמש בין 'הליכוד' לבין 'כחול לבן', ישנה אפשרות לראש הממשלה להעביר את החוק להחלת הריבונות הישראלית על יהודה, שומרון ובקעת הירדן החל מה-1.7".

כזכור, אמש כבר זעמו במפלגת ימינה על ראש הממשלה נתניהו, שנמנע מלעדכן אותם לפני ואחרי חתימת ההסכם. גורמים בימינה אמרו לאחר ההודעה הרשמית על חתימת ההסכם של הליכוד עם כחול לבן כי "נתניהו מראה לנו את הדרך החוצה". כשעה מאוחר יותר נמסר כי נתניהו שוחח עם יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט וסיכמו להיפגש, כמו כן שוחח עם פרץ וסמוטריץ'.

מלשכת בנט נמסר כי "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, שוחחו כעת, לאחר החתימה על ההסכם להקמת ההמשלה. השניים קבעו להיפגש לאחר יום הזיכרון לשואה ולגבורה". מלשכת פרץ נמסר כי "ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו, התקשר לשר החינוך ויו״ר הבית היהודי, רפי פרץ, ועדכן אותו על פרטי ההסכם. סוכם שראש הממשלה ייפגש עם ראשי ׳ימינה׳ אחרי יום הזכרון לשואה ולגבורה".

מהליכוד נמסר אמש כי "ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי סיעות המחנה הלאומי, המייצגים את כל 59 חברי הכנסת של גוש הימין ועדכן על חתימת ההסכם הקואליציוני עם מפלגת כחול לבן. ראש הממשלה אמר כי הקמת ממשלת האחדות מול מגפת הקורונה היא צו השעה וצורך לאומי ראשון במעלה. ראש הממשלה התחייב כי ימשיך לשמור על עקרונות המחנה הלאומי וגוש הימין במסגרת ממשלת האחדות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברית האחים בנט ולפיד קרובה מתמיד…

מה שהם עשו למיכאל בן ארי נעשה להם

בנט איים שיקח את הרבנות ומשרד הדתות עכשיו שישב בשקט. שונא תורה אם היה יכול היה מוציא את כל בני הישיבות לעבוד זו האמת

בנט צריך לעשות תשובת המשקל. פעם אחת הוא דפק את החרדים וישב עם לפיד בקואליציה כאחים, עכשיו הגיע הזמן שיישב באופוזיציה עם לפיד כאחים. מידה כנגד מידה. שירגיש מה הוא עשה לנו.
מה שברור, שגם אם בנט יישב באופוזיציה, בחיים לא יקצצו את התמיכה לישיבות ולאולפנות כמו שהוא עשה לחרדים, אז שיפסיק להתבכיין, ואם הוא רוצה להיות ממלכתי ולכוון לכיסא ראש הממשלה, שיצטרף לליכוד ויעמוד בתור. אבל אם הוא רוצה רק לייצג את הד"לים, אז שיפנים שתמיד הוא יישאר כמו מפד"ל ההיסטורית עם מקסימום עשרה מנדטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture