מחר יום ההילולא של מהרא"ל צינץ זי"ע

מעשה נורא על הדפסת ספריו שעצרה את מגיפת החולי-רע בוורשא. • מחר יום שני ג' באייר יום ההילולא של רבינו אשר מקום מנוחתו בבית העלמין בוורשא.

גדולתו של רבינו מהרא"ל צינץ הייתה ידועה כבר בחיי חייתו שנתפרסם בכל תפוצות ישראל כאחד מגדולי דורו. עוד בטרם מלאו לו י"ח שנה כבר חיבר את ספרו הראשון 'איילת אהבים' על מסכת כתובות. עד לפטירתו בגיל 65 הספיק רבינו לחבר ספרים הרבה בכל מקצועות התורה ספרים על סדר הש"ס, ספרי שאלות ותשובות בהלכה ופירושים נפלאים באגדה.

המעשה הנורא והנשגב שנחרט בלבבות, התרחש סמוך ונראה להסתלקותו מן העולם של קדוש ישראל רבינו הגאון רבי אריה ליב צינץ זיע"א. ליד מיטתו של רבינו נאספו גדולי תלמידיו בהם החידושי הרי"ם, האדמו"ר מטשכנוב, רבי יעקב גזונדהייט, ועוד. שרפים אוחזים בארון הקודש ומבקשים בתחינה שאראלים לא ינצחו את המצוקים. טרם כבה נר המערבי התעורר רבינו רגע אחד והחל לכתוב 'מי שישתדל בהדפסת ספריו, יהיה לו המחבר למליץ יושר' תלמידו הגדול ר' מנחם מנדל מראזין התקומם איך אפשר להבטיח דבר גדול כזה. רבינו השיב לו 'אין אדם תולה שלט על חנותו, אם אין לו מה למכור' ואז נסתלק רבינו מן העולם. הבטחתו של רבינו חרותה לזכרון עולם על מצבתו.

מחפשים מליץ יושר עליכם בשמים? לחצו כאן>>>

צאצאיו של רבינו עמלו רבות בהוצאת ספריו לאחר פטירתו. כיום פועל בארץ ישראל מכון מהרא"ל צינץ, שעמל להוציא לאור עולם בכלים נאים כיאה לתורה מפוארת את ספריו ודברי תורתו של רבינו, לתועלת הלומדים הרבים ההוגים בספריו.

מאז פטירתו של רבינו מהרא"ל צינץ, ידוע ומפורסם בכלל ישראל, שכל מי שתומך ומסייע בהדפסת ספריו הגדולים ששמם נודע בעולם, זוכה ורואה בישועות נשגבות כפי שהעידו כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. בשנה זו נתגלה דבר פלא, איך הדפסת הספרים סייעה בעצירת מגפת החולי-רע. בהסכמה לספר פני אריה שחיבר רבינו, נכתב שבעת שפרצה מגפת החולי-רע ציווה הגאון המופלא בעל החמדת שלמה, להעלות על קברו של רבינו ולהבטיח להדפיס בהוצאה שניה את ספרי רבינו ויהי לפלא מיד נעצרה המגפה.

ביום שני ג' באייר יהיה יום ההילולא של רבינו מקום מנוחתו בבית העלמין בוורשה. מי מאיתנו לא זקוק לישועה או לרפואה או לפרנסה? על ידי תרומה להוצאת ספריו של רבינו תוכלו לזכות להיות נזכרים ביום ההילולא על קברו ולראות את הישועה שהבטיח

רוצים שרבינו יהיה מליץ יושר עליכם? לחצו כאן>>>>>

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו