אבל בקליוולנד: האב"ד הגאון רבי ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל

אבל בעולם התורה בארצות הברית: אב בית הדין בקליוולנד ויושב ראש ועד הרבנים בעיר הגאון רבי ישראל חיים יהודה גרומר זצ''ל נפטר לאחר יסורים ממושכים והוא בשנת התשעים לחייו. זכה לקבל 'סמיכה' מראש הישיבה דאז הגאון רבי יעקב קמינצקי זצוק''ל

ברוך דיין האמת: מקליוולנד שבארצות הברית מגיעה הידיעה המרה והקשה על פטירתו של הגאון רבי ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל אשר שימש במשך שנים רבות כאב בית הדין בקליוולנד ויושב ראש ועד הרבנים של המקום זאת לאחר שסבל יסורים ממושכים והוא בשנת התשעים לחייו.

המנוח הגאון רבי ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל היה מדמויות ההוד של קליוולנד שבארצות הברית כאשר רבים היו נהנים ממנו בעצה ותושיה, שמו הלך לפניו כגאון עולם והוא העמיד תלמידים הרבה.

תלמידיו מספרים ל'חדשות JDN' על דמות מיוחדת שהייתה שקועה יום ולילה בעסק התורה כשחוץ מזה לא עניין אותו שום דבר, בכל רגע ורגע היה ניתן למצוא אותו שקוע בסוגיות הש"ס והפוסקים.

לבד מגאונותו היה הוא אדם עם שמחת חיים מיוחדת, רבים מספרים על כך שהם הגיעו אליו עם צרות ובעיות, והוא בחכמתו האדירה ובשמחת החיים שלו ידע להוציא אותם מכל בעיותיהם.

בשנת תשכ"ב למד הוא כאברך צעיר בישיבת 'תורה ודעת' שבניו יורק והוא היה היחידי שזכה לקבל 'סמיכה' מראש הישיבה דאז הגאון רבי יעקב קמינצקי זצוק"ל, במכתב הסמיכה מעריף עליו הגר"י קמינצקי שבחים רבים בין היתר הוא קורא לו 'הגאון' ביטוי חריג מאוד בלשונו של הגר"י קמינצקי זצ"ל.

עוד בהיותו בתחילת שנות השלושים לחייו ידע הוא את כל חלקי השולחן ערוך בעל פה ישר והפוך וכבר אז החל הוא לפסוק את פסקיו, גדולי תורה רבים שבאמריקה סמכו את ידיהם עליו כשהוא זוכה להערכה רבה מכלל בני היהדות הנאמנה שבארה"ב.

עם בואו להתגורר בעיר קליוולנד שבארצות הברית רבים נכרכו אחריו בעבותות של אהבה, במשך שנים רבות הוא שימש כמרא דאתרא של קהילת 'שומר שבת' במקום זאת מלבד היותו אב בית הדין ויושב ראש וועד הרבנים בעירו, בכל משרותיו הציבוריים ניכר הוא מאוד בתקיפותו מחד ובנועם אמריו מאידך.

בתקופה האחרונה נחלש הוא מאוד והוא סבל יסורים ממושכים כשמצבו מיתדרדר אט אט, כאשר בשעה האחרונה השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרו לדאבון ליבם של משפחתו הכבודה ותלמידיו הרבים הממאנים להנחם אחר פטירתו של רבם ואביהם הנערץ.

מסע הלוויתו יוצא בשעות אלו מבית מדרשו 'שומר שבת' שבעיר קליוולנד בארה"ב כאשר בעקבות נגיף הקורונה ההלוויה משודרת בשידור חי ומלבד בני משפחתו הציבור נשאר בבתים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו