David Cohen/Flash90

דקדוק הלכה ב'סלבודקה': נמצא טעות בספר התורה ורה"י הורה לקרוא מתחילה

במהלך תפילת השחרית בהיכל ישיבת סלבודקה בבני ברק נמצאה טעות בספר התורה, אברכי ותלמידי הישיבה שהתפללו עוד קודם לכן במניין הנץ ולא הבחינו בטעות שאלו את הגר''ד לנדא שכיצד לנהוג, רה''י הורה לקרוא שוב את הפרשה וכן את הפרשה הקודמת

דקדוק ההלכה בישיבת סלבודקה: במהלך קריאת התורה השבת באחד ממנייני השחרית של הישיבה נמצאה טעות בספר התורה, בעקבות כך שיגרו את השאלה לראש הישיבה מרן הגאון רבי דב לנדא שליט"א בכדי שיורה להם כיצד לנהוג, ראש הישיבה שידוע כמדקדק גדול הורה לבחורים שיקראו שוב את קריאת התורה מתחילה ועד סוף וכן את קריאת התורה של השבוע הקודם.

ל'חדשות JDN' נודע כי סערה הלכתית של ממש פרצה במהלך השבת בהיכל ישיבת 'סלבודקה' בבני ברק, היה זה בשעת קריאת התורה באחד המניינם במבנה היכל הכולל של הישיבה כאשר לפתע נמצאה טעות בספר התורה היה זה בפסוק 'ויקח אלעזר בן אהרן הכהן' שנכתב בטעות 'ויקח אלער'.

בשל כך החזירו את ספר התורה לארון הקודש וקראו בספר תורה אחר מהיכן שפסקו כפי שנפסק במשנה ברורה שיש להמשיך מהיכן שאוחזים ולקרוא לתורה עוד שבעה עולים.

אלא שאברכי ותלמידי הישיבה שהתפללו עוד קודם לכן במניין הנץ עם אותו ספר תורה ולא הבחינו בטעות שגרו את השאלה למרן הגר"ד לנדא שליט"א בכדי שיורה להם כיצד לנהוג, ראש הישיבה הורה כי למרות שבדיעבד לא צריך להשלים יש לדקדק ולקרוא שוב את הפרשה וכן את הפרשה הקודמת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסדר, קורה לפעמים, לא מבין מה עושים מזה נושא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו