ראש הישיבה על אקדמיה: "זה איסור, כסף המגיע על ידי מעשים גרועים" • צפו

מרן הגר"ג אדלשטיין שוחח אתמול עם חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך וחזר על איסור למוד תואר באקדמיה: "מי שהוא 'בעל חכמה' הוא לא אדם יותר טוב, הוא רק נעשה עוד יותר בעל גאווה". גם לצורכי משכורת אין היתר: "זה כסף על ידי מעשים לא נכונים"

חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך, הגאון רבי נתן זוכובסקי, הגאון רבי מאיר קסלר, הגאון רבי נפתלי קופשיץ, ומזכיר הוועדה הרב אברהם רובינשטיין, עלו אמש (שני) למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א לשמוע הוראות לציבור בנוגע ללימודי תואר באקדמיה.

ראש הישיבה הזהיר ואמר "זה שלא כהוגן לתת חשיבות לחכמה חוץ מתורה, מי שהוא בעל חכמה הוא לא אדם יותר טוב, המידות לא יותר טובות, הוא רק נעשה עוד יותר בעל גאווה, זה יכול לקלקל את המידות".

לשאלת הגאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א על אלו שלא מתעניינים בתואר אלא עושים זאת רק בשביל משכורת יותר גבוהה ענה ראש הישיבה כי "זה כסף על ידי מעשים לא נכונים, מעשים גרועים, כסף על ידי מעשים אסורים".

'חדשות JDN' מגיש את הדברים המלאים: בפתח הדברים אמר מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א כי "עניין האקדמיה, זה דבר שאסרו את זה כבר, הגדולים אסרו את זה, יש כבר איסור, אפשר להתיר איסור, איסור שנאסר, מרן הגראי"ל שטינמן אסר וגם מרן הגרי"ש אלישיב גם כן, אסרו את זה, גדולי הדור אסרו, אז מה השאלה, אין מי שיכול להתיר אחרי שהם אסרו, זה דבר פשוט, זה דבר אחד".

"אבל יש עוד דברים, באמת למה אסרו את זה, מסתמא זה הסיבה, להחשיב תואר, תואר שמי נתן את התואר, אלו לא גדולי תורה, הם 'בעלי חכמה', חכמה חוץ מתורה, להחשיב חכמה, זה שלא כהוגן להחשיב חכמה, נותנים חשיבות לחכמה, כאילו שזה מעלה, מי שהוא בעל חכמה הוא לא אדם יותר טוב, המידות לא יותר טובות, רק הוא נעשה עוד יותר בעל גאווה, זה יכול לקלקל את המידות".

"זאת אומרת" הוסיף ראש הישיבה "התואר זה הפוך מן האמת, זה תואר כבוד שמגיע לו כבוד ולא מגיע לו כבוד, התואר הזה נותן גאווה, הוא מחשיב את עצמו שהוא חשוב, הוא כבר הוא 'תלמיד חכם', כמו תלמיד חכם, לתלמיד חכם גם כן אסור להחשיב את עצמו, זה גם גאווה, אבל אחרים מחשיבים אותו, אז הוא רוצה שיחשיבו אותו יותר מתלמיד חכם, זה נגד האמת".

הגאון רבי נתן זוכובסקי שליט"א הוסיף ואמר: "זה ברור, רק השאלה היא, שאלו שאומרים את זה היום הם לא אומרים עניין 'תואר', אלא הם אומרים 'משכורת', 'כסף', זה הם אומרים, ופה צריך לדעת, הם אומרים כסף, משכורת יותר גבוהה, לא מעניין אותנו תואר, הם אומרים כסף, אנחנו צריכים לפרנס משפחה בכבוד". ראש הישיבה דחה את הדבר ואמר "אבל זה כסף על ידי מעשים לא נכונים, מעשים גרועים, כסף על ידי מעשים אסורים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני למדתי באקדמיה, ולצערי כמה מהחבר'ה שם ירדו מהדרך כולל נשואים. אני יצאתי פצוע וכבר שנים עובד לשקם את עצמי אבל יש דברים שכנראה לא ניתן לשנות חזרה וצריך להתמודד איתם. חשוב שידעו כולם!

מנסיון מר כשאתה בפנים אתה הופך למעריץ של כל מיני פרופסורים שחוץ מהתחום בו התמחו הם יכולים להיות אפסים במידות, בהשקפה, ביהדות ובכל

אשמח לשמוע האם מדובר גם לימוד רפואה או מקצועות אחרים ולהשתלם בהם ברמה של תואר כמו ד"ר או פרופסור וכדו'

שני אחים שלי ירדו לגמרי מהדרך
ע"י לימודי אקדמיה
מחללי שבת עם שטריימלים רח"ל
אוי לנו על שברנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו