Yaakov Naumi/Flash90

השגריר הישראלי סייר באומן; משטרת אוקראינה פרסה 500 שוטרים ברחבי העיר

מפקד משטרת אומן: "חשוב שכל הצדדים יגלו איפוק ויאפשרו את קיום חגיגות ראש השנה תוך מגבלות הקורונה". צוות שגרירות ישראל באוקראינה ביקרה בעיר אומן וסיכמו על פתיחת ערוץ ישיר עם מושל המחוז. השגריר: "למצות את הדין עם התוקפים"

המשטרה האוקראינית הודיעה היום (רביעי) כי 500 שוטרים נפרסו ברחבי העיר אומן על מנת למנוע תקריות בין התושבים המקומיים לבין חסידי ברסלב שהגיעו לחגוג את ראש השנה. בהודעה רשמית של מפקד משטרת אומן נאמר: "אנו מוכנים להבטיח את הסדר הציבורי, יש לנו את כל האמצעים הטכנולוגיים לכך. מה שחשוב הוא שכל הצדדים יגלו איפוק ויאפשרו את קיום חגיגות ראש השנה תוך מגבלות הקורונה".

בתוך כך, צוות שגרירות ישראל באוקראינה בראשות השגריר ר' יואל ליאון ביקר היום בעיר אומן, במטרה לעמוד מקרוב על ההיערכות לקראת אירועי ראש השנה ועל רקע התקיפה האנטישמית של משה טנזר שהתרחשה אמש. במהלך הביקור התקיימו פגישות עם מושל המחוז, ראשי העיר, נציגי המשטרה, בתי החולים וארגוני החירום באומן.


השגריר הישראלי בסיור בעיר. צילום: צילום אומן סטטוס

בפגישה עם מושל המחוז סוכם על פתיחת ערוץ ישיר בין המושל והשגריר לטיפול בנושאים שעלולים לעלות במהלך החגים והאירועים בעיר אומן. כמו כן, התקיימה פגישה עם ראשי חסידות ברסלב בעיר. נציגי חסידות ברסלב הציגו את היערכותם לקראת ראש השנה.

השגריר ליאון אמר בתום סבב הפגישות כי "אנו רואים חשיבות בקיום מפגש עם השלטונות בעיר אומן, על מנת לתאם את הפעילות של כלל הגופים בעיר. ביקשתי מהרשויות בעיר לטפל בנחישות באירועי האנטישמיות ולמצות את הדין עם התוקפים של משה טנזר".

היהודי שהותקף: "מאז המכתב של גמזו יש פה כמה היתקלויות אנטישמיות ביום" • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו