היהודי שהותקף: "מאז המכתב של גמזו יש פה כמה היתקלויות אנטישמיות ביום" • צפו

משה טנזר שהותקף באלימות באומן משחזר: "אני מתגורר כאן עשר שנים אבל אתמול זה היה קיצוני. שישה חבר'ה צעירים מתעדים אותי בטלפון ועושים צחוק מזה שהם מכים יהודי". לדבריו, "תקפו אותי בגלל שאני מצורע, בגלל שאני בן אדם שכאילו מביא מחלות. הכול נטו אנטישמיות". המשטרה האוקראינית ממשיכה לחקור את אירוע התקיפה


הראיון עם טנזר. צילום מתוך חדשות הערב – כאן 11

משה טנזר שמתגורר באומן כבר עשר שנים והותקף אמש באלימות במהלך קנייה על ידי בריוניים מקומיים סיפר בראיון לעקיבא ווייס ב'כאן חדשות' כי "תקפו אותי בגלל שאני מצורע, בגלל שאני בן אדם שכאילו מביא מחלות. הכול נטו אנטישמיות. קיבלתי שלושה אגרופים לפנים שלי. אני גר באומן עשר שנים ובחיים לא הייתה כזו תקופה כמו התקופה עכשיו".

טנזר גם הפנה אצבע מאשימה לפרוקיטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ששלח מכתב הסתה נגד הציבור החרדי שמגיע למקום: "מאז שגמזו שלח מכתב לנשיא המדינה (נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי), כדי להסביר לו כמה שהיהודים מפיצים מחלה, המצב החמיר והחמיר עד שיש פה כמה וכמה היתקלויות ביום של אנטישמיות נגד יהודים", אמר טנזר.

בראיון ל'חדשות 12' שיחזר את התקרית: "בלילה הלכתי יחד עם חבר לעשות קניות לכבוד החג בעיר. קבוצה של שישה בחורים החלה להתגרות בנו, להפריע לנו ולגנוב לנו את הקניות עד שזה התדרדר למכות. הם הציקו לנו מכיוון שאנחנו יהודים, זו הייתה תקרית אנטישמית קלאסית".

"מחוץ לפתח של המרכז המסחרי עומדים אנשים שככל הנראה מחפשים אקשן. הם הוציאו מצלמות ועשו מאיתנו צחוק. בשלב מסוים אמרתי להם שההתנהגות שלהם לא יפה ומשם החלה אלימות פיזית. במסווה של 'עזרה' הם משכו לנו את העגלה וגנבו ממנה דברים. קפץ עליי בחור גבוה ואני חטפתי שלושה אגרופים לפנים. עד עכשיו הפנים שלי נפוחות".

לדבריו, המתקפה שחווה תיצרב בזכרונו: "אני מתגורר כאן עשר שנים אבל אתמול זה היה קיצוני. שישה חבר'ה צעירים מתעדים אותי בטלפון ועושים צחוק מזה שהם מכים יהודי. היו אנשים מסביבנו ואף אחד לא התייחס, גם לא המשטרה המקומית. הרגשתי שאין לי עם מי לדבר. זאת טראומה עבורי". המשטרה האוקראינית ממשיכה לחקור את אירוע התקיפה של טנזר ושל חסידים נוספים אתמול באומן.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו נו… מתי תלמד שיש מצווה דאורייתא לישב בארץ ישראל. אז תבין שאתה חייב לחזור ולהתגורר בארץ. רפואה שלימה

למה אתם שם עכשיו? סליחה
עכשיו הזמן להיות בבית…

אגרופים בפרצוף? וטוענים שבגלל שהיהודים מפיצים מחלות? על מרחק לא שמרו, אבל לפחות שמו כפפות לפני שנתנו אגרוף?

נורא ואיום,והכל בגלל מילים של גמזו

בושה וחרפה אך שמתנהגים לחרדים,צריך בהקדם לעשות סוף למצב הנ"ל

המשטרה המקומית תחקור ולא יצא מזה כלום
כולםם שם אנטישמים
להיות באומן זאת זכות
אך יש שם אנטישמיות כל השנה

לכל אלו התוקפים את מגוריו שם, אז להוי ידוע כי האברך הנ"ל נשלח ע"י רבני ברסלב לגור שם, כדי לדאוג לקדושת המקום

ה' ישמור, יהודי קבל מכות, וכל מה שיש לכם לומר על זה, זה שיעבור דירה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו