צילום: שוקי לרר

לראשונה מאז המינוי: שלושת רבני העיר בני ברק במכתב לקראת 'שמחת תורה'

שלושת רבני העיר בני ברק, הגרחי''א לנדא, הגש''צ רוזנבלט והגר''מ בן שמעון יוצאים בהנחיות לקראת 'שמחת תורה'. במכתבם הם מורים כי יש לשמור על מרחק, עטיית מסיכה, ולהימנע מצפיפות בבתי הכנסת. מדובר במכתב משותף ראשון מאז מינויו של הגר''מ בן שמעון לרבה הספרדי של העיר

לקראת חג 'שמחת תורה' ובשל המשך התפשטות נגיף הקורונה יוצאים לראשונה שלושת רבני העיר בני ברק במכתב משותף עם שורת הנחיות לכלל הציבור. הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי מסעוד בן שמעון שמונה אמש לשמש כרבה הספרדי של העיר הורו במכתבם כי בתי הכנסת יישארו פתוחים אך יש להשתדל להתפלל במרחב הפתוח.

במכתבם המשותף שהגיע לידי 'חדשות JDN' מורים רבני העיר בני ברק כי "כדי שיתאפשר שמירת מרחק, ניתן לקיים מנייני ההקפות בשילוב של חצרות בית הכנסת ובית הכנסת עצמו כאשר אלו רואים את אלו ובזה נחשבים כולם לציבור אחד. כשאפשרי, ישנה עדיפות לתפילה במרחב הפתוח".

עוד נכתב בשורת ההוראות כי "יזהרו לשמור מרחק פיזי אחד מהשני, וכן להקפיד בעטיית כיסוי פה ואף בכל עת שנמצאים בין הציבור". כמו כן "כדאי להתנהל בריקודים, כשכל אחד רוקד במקומו בלא נתינת יד אחד לשני ורק אלו שכובדו בהקפה ירקדו מסביב לבימה".

במכתבם מורים רבני העיר בני ברק כי כל מי שיכובד ב'הקפה' מוטל עליו להיזהר שלא להצמיד את פניו למעיל ספר התורה וכן לאחר החזקת הספר והעברתו לאדם אחר יש לחטא ידיים. כמו כן, אין לנשק ספר תורה בפה אלא באוויר מרחוק, והעולה לתורה הנוגע בספר יחטא את ידיו אחר העלייה.

לגבי מנהג ה'קידוש' מורים רבני העיר כי לכתחילה יש להימנע מלערוך קידוש בבית הכנסת, ומי שבכל זאת עורך שידאג לקצר ולא ישבו יחד סביב השולחנות. לגבי נשים שרוצות ליטול חלק ב'הקפות' מורים הרבנים כי יש לדאוג שלא יהיה צפיפות בעזרת הנשים ושהם יתחלפו ביניהם.

בעליית כל הנערים אז נוהגים לפרוס טלית גדולה מורים הרבנים כי כל אחד יכסה את ילדו בטלית הפרטית שלו ובמקומו. ויאמר עם העולה את ברכות התורה ולא יצטופפו יחד סביב הבימה.

מדובר במכתב משותף ראשון של שלושת רבני העיר בני ברק כאשר אמש אישר ראש העיר אברהם רובינשטיין את המינוי דל הגר"מ בן שמעון לשמש כרב העיר של ציבור בני התורה הספרדים, כשנה אחרי החלטת מרן נשיא המועצת חכם שלום כהן. המינוי הרשמי נערך אמש במעמד 'שמחת בית השואבה' ו'הקבלת פני רבו' ברחבת בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו