פרסום ראשון: 'מעייני הישועה' במגעים עם פרופ' רביד להישארותו בתפקיד

סערה בבית החולים מעייני הישועה בעקבות התפטרותו של המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, בעקבות דברים שאמר על חלקים במגזר החרדי. רופאים בכירים נפגשו עם המנכ"ל ודרשו את החזרתו, והוא במו"מ עם רביד לביטול ההתפטרות. וגם: הראיון שסולף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק סערו הרוחות לפני שבוע לאחר שבראיון שהעניק המנהל הרפואי של בית החולים פרופ' מוטי רביד ל'כאן רשת המתבטא בחריפות נגד המגזר החרדי, או לפחות כך הוא הובן (לכך נגיע בהמשך). בתום מספר שעות, במהלכם נציגי ציבור חרדים קראו לפיטוריו של רביד, בית החולים הודיע שפרופ' רביד הגיש מכתב התפטרות והוא יסיים את תפקידו בקרוב.

מאז מכתב ההתפטרות של פרופ' רביד, הרוחות בבית החולים מעייני הישועה מסרבות להירגע. רביד, בן ה-82, בעל רקורד רפואי מרשים של עשרות שנים, שכיהן בתפקידים בכירים במספר בתי חולים בישראל, מנהל את בית החולים מזה שנים וזוכה להערכתם של כלל הצוות הרפואי, ועד לשבוע שעבר זכה גם להערכה רבה בקרב הציבור החרדי.

ל'חדשות JDN' נודע כי הצוות הרפואי בבית החולים מסרב להשלים עם התפטרותו-פיטוריו של רביד וחושש להמשיך לתפעל את המקום בלעדיו. אתמול ערכו שורת רופאים בכירים בבית החולים, בהם כמעט כל מנהלי מחלקות והצוות הרפואי הבכיר, ישיבת חירום עם מנכ"ל 'מעייני הישועה' שלמה רוטשילד, בה דרשו את החזרתו של רביד.

"עם מי נתייעץ אחרי שפרופ' רביד יעזוב, תביא לנו מישהו אחד ברמה שלו", אמרו הרופאים לרוטשילד. מעדויות שהגיעו ל'חדשות JDN' על תוכן השיחה עולה כי חלק מהרופאים אף הצהירו כי יתפטרו אם המנהל הרפואי של בית החולים לא יישאר מתפקידו. אחד הנוכחים איים כי "אם לא תחזירו את פרופ' רביד, נשבית את בית החולים".

מקורות בכירים בבית החולים אמרו ל'חדשות JDN' כי המנכ"ל רוטשילד החליט בעקבות הישיבה לדון בהשארת פרופ' רביד בתפקיד המנהל הרפואי של בית החולים. רוטשילד פנה לרביד וביקש ממנו לחזור בו מהתפטרותו ולהישאר בתפקיד, אך רביד שנפגע מההתנהלות כלפיו טרם נתן את הסכמתו. גורם שמעורה בפרטים העריך שככל הנראה תוסג לבסוף ההסכמה להשארת רביד בתפקיד.

הראיון, הסערה, וההבהרה

ההערכה היא שהחזרת רביד לתפקיד תתקבל על ידי הציבור החרדי, לאחר שהעיתונאי גיא זהר פרסם ב'כאן' קטעים מהראיון המוכחים שחלק מדבריו של רביד הוא מהקשרם ובטענה שכוונו לכל המגזר החרדי, כשרביד הבהיר בפתח דבריו שמרבית תושבי בני ברק נזהרים ושומרים על הכללים. עם זאת, יצוין שרביד תקף בחריפות ובמילים בוטות חסידויות שבהוראת רבותיהם ערכו את תפילות והקפות שמחת תורה כמידי שנה.

חזרנו לראיון המדובר, והבאנו לכם את התמלול הרלוונטי במלואו, לשיפוטכם. "האוכלוסייה שלנו, הבני ברקית בעיקר, היא שונה בחלקה הגדול, זה אנשים שמנסים לשמור על ההנחיות, חלקם הגדול, לא ממש מצליחים כי העיר מאוד צפופה, הצפיפות היא גם אורך חיים ואי אפשר אחרת כי הכל צפוף והכל קטן", אמר בפתח הראיון.

הוא הוסיף כי "יש גם בבני ברק חלקים, שכונות, חסידוית, שמצפצפים על ההנחיות. שיחות עם הרבנים לא יעזרו. מה שקורה היום זה תופעה של פריקת עול, הרבנים במדיה מסיומת איבדו שליטה, הם אומרים, החסידים שלהם מבינים שזה מהשפה ולחוץ, זאת ההבנה השקטה, איש לא כופה, לכן הם עושים מה שבא להם. גם אין היום לצערנו דמות רבנית, גם במישור הארצי ואפילו במישור המקומי קהילתי, אין דמות או כמה דמויות, כמו שהיו הרב שטיינמן או הרב עובדיה יוסף".

המשך השיחה עסקה בסיכוי לחסינות עדר ולעומס בבית חולים, לקראת סופה שאל המראיין רן בנימני האם הוא מודאג ממה שעלול לקרות בעקבות אירועי שמחת תורה, וריבד השיב: "אני כבר לא מודאג, אני יודע, יהיה עוד גל תחלואה, אני מקווה שהוא לא יהיה גדול מאוד, אבל הוא יהיה. השאלה כמה האנשים האלה ידביקו. זה אחד האירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל, לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים, זה אפילו לא מתוך אמונה, אני לא מבין מה הקשר בין אמונה ויהדות לבין מה שהם עושים, יש כאן התרסה של אני ואפסי עוד. התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים וזאת אחת התגובות, אני לא חושב שיש פה מאפיינים דתיים בכלל, זה חינוך קולקל של אוכלוסייה. הרבנים, אלה שישנם, הנבונים, צועקים ואומרים תפסיקו, אבל יש קהל שלא שומע".

יובהר כי אנחנו כמובן מתנערים מהדברים של רביד, איש שאינו חובש כיפה ואיש לא שמו לחלק ציונים למרנן ורבנן גדולי ישראל, שמורים כל אחד לקהילותיהם כיצד לנהוג בעקבות המצב המצריך לאזן בין הצורך לקיים את מצוות 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' לבין הצורך בהמשך קיום חיי תורה ומצוות ושמירת צביון החינוך והדרך של הציבור החרדי. עם זאת, יש להתנצל בפני רביד, שחלקים מהדברים זכו להדהוד ללא הבאתם במלואם, מה שיצר הבנה מוטעת של דבריו.

ניתן להעריך כי הדברים של פרופ' רביד, שבמהלך שנותיו כמנהל בית החולים בבני ברק הוקיר וכיבד את גדולי ישראל, באו ככל הנראה מתוך כאב מאחר והוא נאלץ לטפל בחולים בקשים מהעיר. הוא גם התנצל לאחר מכן על האופן שבוא הובנו דבריו. המנהל המוערך מוכר לרבים מבני הציבור החרדי בעקבות טיפלו המסור בגדולי ישראל שמקפידים להתאשפז בבית החולים, שמחיוב לערכי ההלכה.

רביד הכחיש את הידיעה, את תגובת בית החולים והמנכ"ל רוטשילד לא הצלחנו להשיג.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה אצלינו בציבור החרדי שכל יריקה הופכת לשטיפה וכל סטירה ללטיפה.

מסיתים נמאסתם צאו ממחננו!!

האמת לפעמים קשה לשמיעה. יש חלקים בציבור שמצפצפים על הנחיות משרד הבריאות ובדרך נדבקים ומדביקים אחרים. מי יודע כמה נדבקו/ חלו עם השלכות לטווח ארוך/ נפטרו בגלל אלה. תראו מה הגר"א וייס אומר. קשה לקבל כששומעים את זה מחילוני, אבל האיש צודק. זה פשוט חילול ה' שכל המדינה נשמרת ומסתגרת וחלקים בציבור החרדי עושים מה שבראש שלהם.

ממש אין מה להתנצל או לקבל את התנצלותו של רביד! הוא השמות את החינוך של כולנו ואין צורך בשירותיו!!!!

פרופסור מוטי רביד מילא בדבריו את המצוה "לא תעמוד על דם רעך" . הוא רואה לנגד עיניו שאנשים מתים בגלל אי הקפדה על כללי הזהירות.
נכון , הוא לא מלקק לאנשים שנחשבים צדיקים אבל מתעלמים מזה שהם מביאים מות.

הפה המטורף של רביד
היה גם בגל הראשון של הקורונה
ואיני מבין איך נסלח לו

אם לפיד חוזר אנו נבצע מהלך של מרידה ולא נגיע לטיפולים במעיני הישועה

רביד חוזר הציבור עוזב

בוז למחשבה להשיבו
תתנו שיכול אותנו אין לנו אמון בטיפולים שלכם

בס"ד
רביד צודק ביחס לחוגים מסויימים. הבעיה בראיון היתה שהוא נשמע מכליל את כולם.

אם אתם מאמינים שהכפשתם והוצאתם דיבתו של אדם זה עליכם להוציא הודעת התנצלות רשמית ולא להשאיר את הדבר בידי הציבור להחליט, אם היטעתם את ציבור הקוראים שלכם עליכם להודות באופן ברור, שכן בעקבות הפרסומים שלכם הרבה גולשים הגיבו, והתגובה הזאת מכריחה התנצלות אם היתה בגין פרסום מוטעה. עליכם לנהוג באופן ישר, והכתבה הזאת לא ישרה עד הסוף עם הציבור שלכם.

גם אם הטון של הדברים קצת צורם, ישנם רבנים אמיצים – דוגמת הגאון רבי אשר וייס והגאון הרב ישראל לנדא שאמרו דברים דומים.
במקום שהציבור שלנו יעשה חשבון נפש – בחרו לתלות אותו בכיכר העיר.
האמת הכואבת היא שלא מגיע לנו שיחזור.

הנהלת מעייני הישועה חייבת להחליט:
או להחזיר את הפרופ' האנטי-חרדי הזה, שלא מבין מה זה גדולי תורה, ולא מתבייש להכריז שהתרגלנו לקחת ולא לתת, ובכך למנוע התפטרות של עוד כמה רופאים, או להחזירו ולאבד הרבה לקוחות שלא יכנסו למקום שכל-כך מתעב חרדים.
גם לאחר הסברת והבהרת דבריו – עדיין יש בהם המון חוצפה, עזות, בוטות ויריקה בפרצוף.

מה אתם רוצים ממנו????? השקיע את נשמתו בבניית בית החולים, וכשרואה עוולה שבטח התאפק המון זמן מלומר, החליט שאין ברירה, וצריך לעשות סוף לשאננות התרבותית הזאת על חשבון כל הנפטרים.
מה הוא עשה? האם לא הגיע הזמן לעשות סטופ לנפטרים שלנו???????
למה הוא מעריך את החיים של החרדים יותר מאיתנו החרדים? בסך הכל כואב לו המצב, ולמרות שהתבטא בצורה לא יפה, ברור כי המניע הוא הכאב.

דע לך שלמה רוטשילד
אם רביד נשאר
מעיני נסגר
הנבל פער פיו בגל הראשון
אנו לא סולחים
נאבד את האמון אם תבזו אותנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture