יהי זכרו ברוך: יהודה בארקן ז"ל נפטר לאחר שחלה בנגיף הקורונה

יהודה בארקן ז''ל שהיה דמות מוכרת בקרב הציבור הישראלי זכה לקדש שם שמים לפני כעשרים שנה כשחזר בתשובה יחד עם בני ביתו. במשך חייו הקפיד לקבוע עיתים לתורה והשתתף מידי יום בשיעור שנמסר בבית המדרש הסמוך לביתו. לפני תקופה חלה בקורונה, ומצבו הידרדר עד לפטירתו

ברוך דיין האמת: עם צאת השבת מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של יהודה בארקן ז"ל, אשר זכה לקדש שם שמים בהליכותיו רבות בשנים זאת לאחר שחלה בנגיף הקורונה והוא בשנת השבעים וחמש לחייו.

יהודה בארקן היה דמות מפורסמת בקרב הציבור הישראלי, לפני כ-20 שנה קידש שם שמים ברבים כשהוא יחד עם בני משפחתו חזרו בתשובה והתקרבו לאביהם שבשמים. הצעד אותו עשה יהודה ז"ל דובר רבות בתקשורת דאז וגרמה לקידוש שם שמים גדול.

יהודה בארקן ז"ל היה דמות מיוחדת למרות עבודתו שהעסיקה אותו רבות הוא קבע עיתים לתורה והשתתף מידי יום בשיעור תורה שהתקיים בבית המדרש הסמוך לביתו. הוא נהג ללמוד מידי יום גמרא, משנה ואת פרשת השבוע, חוק בל יעבור.

מכריו מספרים כי עד פרוץ נגיף הקורונה היה מגיע יהודה בארקן ז"ל מידי בוקר למקווה הטהרה של חסידות קרעטשניף בקריית החסידות ברחובות, גם בערבי שבתות היה המנוח מגיע למקום כשהחסידים תמיד נהנים להתקבץ סביבו ולשמוע ממנו דברי תורה בחן מיוחד שרק לו היה.

יהודה בארקן ז"ל נזהר מאוד בכל תקופת הקורונה ושמר על כל ההנחיות אך למרבה הצער לבסוף נדבק בו. בריאיון ל'ווינט' שהעניק יהודה בתחילת השתוללות נגיף הקורונה אמר, "אם אמרו להישאר בבית אני עושה את זה, ואם אמרו לשטוף ידיים, ואם אמרו לא להתקרב לאנשים – אני עושה את זה. לכן אני לוקח שיעורי תורה דרך הטלפון. אני הפסקתי לנשק מזוזות בגלל ההוראה. אני מסתכל על המזוזה, מעביר לה את המבט ובזה עשיתי את היומית שלי. אני לא לוחץ ידיים".

לפני מעט פחות מחודשיים נדבק יהודה ז"ל בנגיף הקורונה, בשל קשיי נשימה הוא אושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם מצבו הידרדר אט אט עד שבמהלך השבת הלך הוא לבית עולמו מותיר אחריו מורשת של אהבת ישראל ואהבת הבורא. יהי זכרו ברוך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו