Olivier Fitoussi/Flash90

אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובתל אביב – 13 נעצרו בעקבות התפרעויות

עם צאת השבת התחדשו המחאות נגד ראש הממשלה במגוון מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר בכיכר רבין וסמוך למעון רה"מ בבירה. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות סרטון שהגיע לידה, ובו נראה אחד המפגינים בתהלוכה בירושלים כשהוא תוקף אדם אחר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשטרה עצרה ועיכבה הערב (מוצאי שבת) שבעה חשודים בהפרת הסדר הציבורי ובתקיפת שוטרים, לאחר עימותים שפרצו בין מפגינים לשוטרים בפינוי כיכר פריז בירושלים. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות סרטון שהגיע לידה, ובו נראה אחד המפגינים בתהלוכה כשהוא תוקף אדם אחר. במקביל, לפחות שישה חשודים נעצרו או עוכבו באזור תל אביב בחשד לאלימות נגד מפגינים. שלושה צעירים בני 26 נעצרו בחשד שאיימו על מפגינים באמצעות שוקר בכיכר רבין בתל אביב.

מאות מפגינים יצאו מאזור מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לכיוון כיכר צה"ל ולאחר מכן שבו על עקבותיהם לאזור המחאה. כבישים נחסמו במהלך המרדף אחריהם – ולאחר מכן נפתחו. בהפגנה שנערכה מוקדם יותר בכיכר רבין בתל אביב קרא אלוף במיל' עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, לחקור את פרשת הצוללות באמצעות ועדת חקירה ממלכתית.

תנועת המחאה "קומי ישראל" מסרה כי המפגינים מוחים על ביטול הצבעת הכנסת ביום רביעי לקיום ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא רכש הצוללות והספינות. "הממשלה הזו איבדה את אמון הציבור ורוצה להשתיק את הביקורת עליה", מסרו ב"קומי ישראל". "מפלגת הליכוד נחטפה על ידי ארגון פשע מבלפור שלקח מדינה שלמה בשבי ומהמר על עתיד ילדינו. בזמן שאנחנו מנסים להחזיק את הראש מעל פני המים הם גוררים אותנו לקטסטרופה כלכלית וחברתית שלא נוכל לקום ממנה".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "השבוע, במקום להתעסק בלמעלה ממיליון מובטלים, בכלכלה הקורסת ובמניעת הסגר השלישי, ראש משפחת הפשע נתניהו היה עסוק במניעת וועדת חקירה בנוגע לפגיעה בקודש הקודשים של מדינת ישראל על ידי ביטולה של הכנסת. מדינת ישראל נמצאת במאבק קיומי על היותה דמוקרטיה. מאות האלפים שיוצאים היום מהבתים לא ייתנו לישראל ליפול למקומות שנתניהו רוצה לקחת אותנו אליהם. מדינת ישראל חשובה מביבי, אזרחי ואזרחיות המדינה חשובים מביבי".

ממשטרה ירושלים נמסר כי "כלל המפגינים עזבו את מתחם המחאה, והכבישים נפתחו לתנועה. כמה מאות מפגינים קיימו תהלוכה ברחובות העיר, ללא כל תיאום עם המשטרה, ועם חזרתם למתחם המחאה, חלקם התעמתו עם השוטרים והפילו את גידור האבטחה שהוצב במקום. 7 חשודים נעצרו / עוכבו בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. בתוך כך, במהלך המחאה כוחות המשטרה ביצעו אכיפה של התקנות ונגד מי שלא עטה מסיכה כנדרש. בעקבות סרטון שהגיע לידי המשטרה, בו נראה ככל הנראה אחד המפגינים במהלך התהלוכה כשהוא תוקף אדם אחר, נפתחה חקירה במטרה להגיע לזהות החשוד".

ממשטרה מחוז ת"א נמסר כי "בהמשך להערכות המשטרה הערב בת״א לקראת המחאות המתקיימות ברחבי מחוז ת״א, נעדכן כי לפני שעה קלה , ברחוב אבן גבירול בת״א, עצרו השוטרים צעיר בן 18 בחשד כי ניסה לדרוס מפגינים כשהוא רכוב על אופניים חשמליים. בנוסף, בככר רבין, עצרו השוטרים צעיר נוסף בן 18 אשר ניסה להתפרץ לבמה ולהפריע לסדר הציבורי. 2 החשודים ייחקרו . המשטרה רואה בחומרה אלימות והפרת סדר מכל סוג, במיוחד כאלה שנועדה לפגוע בחופש ההפגנה".

מוקדם יותר נמסר כי "במהלך מחאה המתקיימת הערב ברחבת המדיאטק בחולון, שוטרים עיכבו קטין (17) בחשד להשלכת ביצה לעבר מפגינים. במחאה המתקיימת בככר רבין בת״א, 3 צעירים איימו על מפגינים באמצעות שוקר ונמלטו. החשודים (26) נעצרו תוך זמן קצר בתום סריקות של השוטרים במקום. 4 החשודים ייחקרו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture