"לא חושב שהוא ינצח בבית משפט – אתה לא יכול לזייף ברמה כזאת" • צפו

העסקן האמריקני הרב בן ציון וידר בראיון לשליח 'JDN לארה"ב: "הנשיא טראמפ לא השלים עם המציאות, אתה מרגיש שזה לא מוחלט וזה לא טוב". אופטימי כלפי ממשל ביידן: "בניו יורק הדמוקרטים שולטים ומסתדרים יפה". על הקורונה: "אין לנו שום בעיה"

"מאוכזב זה לא המילה, אבל זה מה שיש", אומר הרב בן ציון וידר, חבר בית המחוקקים של מחוז רקלונד קנוטי ובכיר העסקנים החרדי של העיר מונסי, בראיון מיוחד לשליח 'חדשות JDN' לסיקור הבחירות בארצות הברית, מספר ימים אחרי סגירת הקלפיות ברחבי המדינה. "מה שאני מאוכזב ממנו זה שאנחנו יודעים שזה יהיה ביידן, אבל זה לא מוחלט, זאת אומרת שהנשיא טראמפ לא השלים עם המציאות".

"זה לא ממש קונפליקט כי הממשל הפדרלי פה בארצות הברית זה לא כמו בארץ, יש כמה שלבים, יש אזורי ואז מדינת ניו יורק ואחרי זה הממשל הפדרלי. אבל המצב לא טוב, אתה ממש מרגיש את זה באוויר, איך שאתה מסתובב אתה ממש מרגיש שזה לא מוחלט, משהו לא בסדר וזה לא טוב לא למדינה, לא לממשל הפדרלי, לא לממשל של המדינות וגם לא לשלטון המקומי, אבל זה לא משפיע באופן ישיר".

"וודאי שזה משפיע, זה מתחיל עם כסף, זה מתחיל עם הרבה כסף שאנחנו מקבלים תקציבים מהממשל הפדרלי, זה משנה אם זה רפובליקני או דמוקרטי, זה ממש משפיע. עכשיו היה קונפליקט גדול בין טראמפ למושל ניו יורק קואמו וזה ממש השפיע", הוא מסביר את הפער בין המפלגה הרפובליקנית לדמוקרטית.

הוא סופד לכהונת טראמפ ואומר כי "גם הרבה דברים טובים היה לנו, כמו שחרור רובשקין מהבית סוהר וגם הרפורמה בבתי הכלא בזכותו יצא סאמט מהבית זוכר, היה הרבה דברים טובים כשטראמפ היה בבית הלבן, וודאי מה שהוא עשה למדינת ישראל. אבל המדינה האמריקנית לא התחילה עם טראמפ וזה לא ייגמר עם טראמפ".

הוא מודה שכעסקן מקומי יש גם מעלות לנציגים הדמוקרטים: "תשמע, יש ויש. יש דברים מסיומים שהדמוקרטים יותר טובים ודברים מסיומים הרפובליקאים יותר טוב. אנחנו צריכים להתמודד עם המצב וזה מה שאנחנו נעשה ועושים. מבחינת תקציבים, הדמוקרטים נותנים הרבה סיוע לאנשים עניים, וכל מיני תוכניות שהחרדים נהנים מזה, אצלם זה יותר הרפובליקנים".

כמי שמעורה היטב בהליך הבחירות בארה"ב, הוא מעריך במידה רבה של וודאות שהמאבק של טראמפ חסר סיכוי: "אני לא חושב שהוא ינצח בבית משפט, אני ממש בתוך העניינים גם עכשיו, התקציבים פה לניהול הבחירות יוצאים מהמשרדים שלנו, אני ממש בתוך העניינים, אתה לא יכול לזייף ברמה כזאת, גם אם הבנאדם רוצה לעשות משהו, יש מצלמות, אתה לא יכול לעשות דברים כאלו וכולם יודעים את זה, גם הרפובליקאים וגם הדמוקרטים".

"זה מאוד כואב שאתה מפסיד בהפרש קטן יחסית, כואב זה לשבוע, עוד שבוע המצב יסתדר. אבל ממש אני לא חושב שיש בזה משהו, גם כשהיה אל-גור והיה יותר קרוב, כמה מאות בפלורידה, זה לא עזר לו כלו, אני חושב שככה זה יהיה. אנשים חושבים שפה כמו במדינת עולם שלישית, זה לא כל כך, זה לא יכול להיות וכולם יודעים את זה".

"הוא עשה דברים טובים, רק הדבר הזה שהוא חנן את רובשקין. צריך לזכור שגם ביל קלינטון עשה את זה לארבע יהודים שהיו בבית סוהר, היו לו צרות עם זה. אבל כמו שאתה אומר, דיינו רק לדבר הזה, אני אף פעם בחיים לא אשכח איך שאני הרגשתי פה במונסי, ר' שולם רובשקין בה לפה למונסי מיד אחרי הבית סוהר, ראיתי במו עיני איזה שמחה היה פה ברחוב, דבר כזה אתה לא שוכח. אבל ככה זה רצון הבוחר וגם רצון ה' וזהו".

הוא לא מודאג, כי למרות התמיכה של מרבית החרדים במפלגה רפובליקנית, יצלחו לעבוד בשיתוף פעולה עם הנציגים הדמוקרטים: "אני מקווה, אבל פה בראקלנד-קאונטי אני חבר עם הדמוקרטים, פה בניו יורק הדמוקרטים מושלים, עובדים יפה, זה לא בעיה. בניו יורק הדמוקרטים שולטים לרוב ומסתדרים מאוד יפה. אמריקה זה מדינה גדולה, יש הרבה אנשים, איכשהו מסתדרים, זה לא מדינה כמו בישראל".

לסיום הראיון הוא מתייחס ליחסים עם הרשויות על רקע משבר הקורונה, ומציין כי למעט מספר תקריות בודדות בתחילת המגפה, הכל מתנהל מי-מנוחות, לפחות באזור שלו: "אני יכול רק לדבר על מה שהיה פה. פה בהתחלה, כשזה התחיל, היה קצת, באכיפת החוק, משהו כמו שבוע שבועיים, ברוך השם עשינו מה שצריכים לעשות וזה הפסיק, ממש הפסיק, אין לנו שום בעיה. תשמע, אנחנו לא מבקשים פרוטקציה, שיהיה לנו עדיפות, אבל כמו שאתה עושה למגזר הכללי תעשה לנו, זה מה שאנחנו מבקשים, וככה זה עכשיו. כשלא נותנים לנו את זה אז אנחנו דורשים את זה בחריפות, ברוך ה' 5 חודשים כבר שאין לנו שום בעיה, לא במוסדות, לא בישיבות, לא בבתי הכנסת".

הוא נמנע מלבקר את עמיתיו בברוקלין, אך רומז כי "אני לא יודע מה שהיה בברוקלין, וודאי שיכולים לעשות דברים יותר טובים, אבל מסתדרים, מנסים. מה שהיה בברוקלין אני לא מבין, ממש לא מבין איך זה קרה שם, את הבעיות שהיה להם. אבל פה ממש מאוד מאוד שקט, היה לנו בעיות לפני הקורונה, אבל עכשיו הכל בשקט".

הוא מדגיש כי אין בקרב המגזר החרדי התכחשות לסכנה והוא מגדולי המסבירנים על הצורך להקפיד על ההנחיות: "אנחנו מתמודדים עם הוירוס הזה, הוירוס הוא אותו וירוס, האנשים הם אותם אנשים, אני מכיר אנשים שמתו, לא זקנים אלא צעירים יחסית. יש לי חבר שהיה בבית חולים ויצא בנס. זה רציני, איכשהו מתמודדים".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אתה אומר?!
כל הבחירות בדואר חתיכת זיוף!!!
לך תדע אם רוסיה ואו סין ואו איראן ואו … שלחו בדואר כמה מיליון קולות שהבטיחו את הבחירות לגולם ביידן!!!???

יש הוכחות, אין רצון טוב להקשיב לנוכחות. אמנם חברי בית נבחרים שישבו לשמוע בפנסילבניה, פתחו חקירות. עם כל הכבוד לעסקן, הבחירות לא נגמרו. כבר "קברו" את טראמפ כמה פעמים בעבר, והוא ניצח, מאת ה'

הייתי אומר שכמעט אי אפשר לשכנע שזייפו ככה. יש ראיות, שופטים לא רוצים לראות. אולי גם חלק מאויימים או מושחתים. הראיות זועקות לשמיים וכל מי שנחשף לא יכול להישאר אדיש.

סיכוי גבוה מאוד,שטראמפ,ימשיך להיות הנשיא,מי שמכיר את הפרטים באמת,יש ראיות ברזל לכמויות של זיופים,ארגזים של מאות אלפי קולות
לטובת ביידן,שנשלפו ממקום מסתור
בחדר הספירה,וליפנות בוקר כאשר היה ברור שטראמפ מנצח בגדול,הם
שפכו את הארגזים לתוך המכונות,
זה גם מסביר את הפלא שהלכנו לישון עם ניצחון לטראמפ,ופתאום זינוק חד
וקיצוני לטובת ביידן,טראמפ ינצח בבית המשפט,יש עוד המון פרטים לטובת טראמפ,שהציבור לא מכיר
כי התישקורת השמאלית,בחול ובארץ
לא מגלה,מתוך רצון לקבע בתודעה שזה ניגמר,ולהשפיע על השופטים,
צריך ליזכור שבבית המשפט הגבוה ביותר בארצות הברית,ששם יוכרעו הדברים,שישה שופטים מתוך תשעה
הם רפובליקנים,וזה יעזור מאוד לטראמפ

למערכת JDN
בבקשה תחליפו את צבע הצהוב בתאריך,
סתם אי אפשר לקרוא וזה מסנוור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture