אסון באוקראינה: אב לשלושה ילדים התמוטט בביתו נפטר

מאוקראינה מגיעה הידיעה הקשה על פטירתו הפתאומית של נפתלי קירזנר, חבר קהילה בוינצא ואב לשלושה ילדים שקיבל אירוע מוחי בגיל 41 ונפטר

נפתלי היה דמות מרכזית בקהילת וינצא אותה מנהיג שליח חב"ד הרב שאול הורביץ. לפרנסתו עסק בתרגום ספרי קודש ומאמרים מעברית לרוסית, מסר שיעורי תורה והנהיג את תכנית  הצעירים 'סטארס'.

ביום חמישי האחרון הבחין חברו כי דיבורו משובש מעט והוא נראה חלש, דקות ספורות לאחר מכן התמוטט בביתו לעיני הילדים. אשתו שהזעיקה כוחות הצלה מקומיים נאלצה להתחנן לשכנים הגויים כי יעזרו לפנות את בעלה לבית החולים אך הם משכו כתף:

"אנחנו גרים בקומה תשיעית והאלונקה לא נכנסה במעלית. מצאתי את עצמי מתחננת לשכנים הגויים שיסכימו לעזור לשאת את האלונקה רגלית במדרגות, הם משכו כתף אנטישמית והתעלמו מהדמעות שלי" ספרה חיה ויקה.

לסיפור המלא הקליקו כאן>>>

לאחר דקות ארוכות הצליחה המשפחה להוריד את האב לאמבולנס שהמתין בכניסה לבניין. צוותי הרפואה המקומיים דווחו כי הוא עבר אירוע מוחי קשה ואף נמצא חיובי לנגיף הקורונה.

שליח חב"ד שהגיע למקום תמך במשפחה במהלך השבת עד להודעה המצערת על פטירתו.

בהלווייתו שנערכה ביום ראשון סיפרה חיה על החיים שלפני ועל הפחד מפני העתיד:

"חזרנו לבד לבית של חמי שם אנחנו מתגוררים. הסתכלתי על המקרר הריק, מכונת הכביסה שלא עובדת כבר חצי שנה והעוני בכל פינה, פרצתי בבכי נורא והילדים הבינו הכל. אבא כבר לא איתנו ואם עד עכשיו היה קשה מאוד, עכשיו זה נהיה בלתי אפשרי!

נפלי ז"ל היה מלמד את הצעירים ואחראי על שיעורי התורה שלהם. הוא מסר שיעורים ב"כולל תורה" ותרגם דברי קודש מעברית לרוסית, אני עזרתי לו בתרגום ויחד השתכרנו 500 דולר לחודש.

בית משלנו לא יכולנו לשכור וגרנו תמיד אצל אבא שלו. עכשיו נשארנו לבד, אני, יהודה, דניאל ויהודית.

חוויתי את השנאה של הגויים מסביבי ברגעים הקשים ביותר בחיי, הם התעלמו מהתחנונים שלי ונתנו לבעלי לגסוס בחדר המדרגות.

אנא תרפאו לנו את הלב מהפטירה הטראומתית של נפתלי ז"ל, תעזרו לנו להשתקם, תנו לי את היכולת להאכיל את הילדים ולדאוג להם לצרכים מינימליים.

לעזרה הקליקו כאן>>>

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיילו לציון מושיעים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו