רבני בת ים התכנסו למען זוגות חשוכי ילדים

יום העיון בשיתוף רבני מכון 'דורות' אשר זכה להצלחה רבה, התקיים באולם שע"י מועצה דתית בת ים, ומשך אליו רבנים שהגיעו להחכים בידע רפואי והלכתי שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בתחום

כ-40 רבני שכונות ובתי כנסת מהעיר בת ים, השתתפו ביום עיון מרשים ומכובד בשיתוף רבני מכון 'דורות' – הלכה, רפואה ותמיכה בחשוכי ילדים, אשר בו העלו נושאים חשובים העומדים על הפרק בעולם הרבנות בכל נושא עניין המשפחה. יום העיון אשר זכה להצלחה רבה, התקיים באולם שע"י מועצה דתית בת ים, ומשך אליו רבנים שהגיעו להחכים בידע רפואי והלכתי שיאפשר להם את מלוא המידע הרלוונטי בתחום.

"אנחנו מידי תקופה אוספים את רבני בת ים כדי לדבר על הבעיות של העיר, והפעם החלטנו לשדרג אותו ולהביא את רבני מכון דורות שדיברו באופן הכי ברור ויפה", מספר הגאון רבי אליהו בר שלום, רבה הראשי של בת ים. "הם הסבירו את השאלות שכל אדם שואל לפני שידוך, ובעיקר מה עושים הזוגות חשוכי ילדים ששואלים עצמם מתי מתחילים לטפל ומתי לא".

הרב בר שלום רואה בכך חשיבות יתרה, עקב טעויות תדירות בתחומים רגישים אלו. "חרה לי ששמעתי כמה סיפורים על רבנים שהתעסקו בעניינים הללו, מהם מקלים שלא לצורך ומהם מחמירים שלא לצורך. ואילו במכון דורות בגלל שהפוסק של מכון דורות הוא מורא ההוראה וחתנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, הגאון רבי אהרן בוטבול שליט"א, הדבר משמעותי, משדר אמון אצל כל הרבנים והזוגות וזה יתרון גדול".

במהלך הכנס, הגאון רבי בר שלום, רבה של העיר בת ים נשא דברי ברכה לכל המשתתפים וקרא לרבנים להתאחד סביב מכון דורות: "אני מכיר את מכון דורות מאז ומתמיד והם מצויינים וטובים, והמייסד רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה, עשה דבר גדול וטוב מאוד. אנחנו הבאנו אותם כדי שיתנו תשובה לכל הרבנים יחדיו, ואכן זה מה שהם עשו. ישנם מקומות שאם יש לזוג בעיה, הם ממליצים שיפנו אליהם, לכן אנחנו החלטנו שכל הזוגות יקבלו מיד את המידע הנכון ובכך המון דברים נחסכים מראש, דבר מאוד יעיל וטוב". התגובות לכנס לא איחרו לבוא. "כל הרבנים אמרו לי: אנחנו רוצים עוד פעם ועוד פעם".

עם סיום הערב נרשם קטע מרגש כאשר הרב דוד חי הכהן, רב שכונת 'אורות התורה' וראש ישיבת נתיבות ישראל בעיר, בירך את הרב איתי כהן, ראש מכון דורות, בברכת כהנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו