קריאה לחיזוק עקב גזירות קשות המתרגשות לבוא לעולם

ראב"ד מרוקו בקריאה ממיטת חוליו לחזק את "ספר דברים", בתחינה להעזר בכוחה של הסגולה המיוחדת בשעה שגזירות קשות מאיימות על הכלל

 

בפניה מיוחדת קורא ראש אבות בתי הדין במרוקו לתלמידיו וחסידיו לחזק ולהתחזק את לימוד ספר דברים בשבת זו, עקב גזירות קשות המאיימות על הכלל.
הפניה שנשלחה לכל רחבי תבל ממיטת חוליו, באה כהמשך למכתב נרגש אותו שלח הרב פינטו אמש, ובה הוא מציין את קשייו וחוליו, ומבקש מכל תלמידיו להתחזק בלימוד ספר דברים ובקיום המצוות.
באגרתו כתב הרב פינטו

הנה יודעים אנו בנפשנו שכל השנים האחרונות אנחנו חיים ומתפקדים בזכות ספר דברים והתורות וההנהגות, אשר ברוב עם הדרת מלך רבים וטובים מקפידים בכל תורה ובכל הנהגה.
ויודעים אנו בבירור גמור ומעבר להשערה, אלא בידיעה, שהכח של התורות וההנהגות של ״שובה ישראל״ עושות רעש בשמיים, והרעש הוא רעש גדול, ועל הקהילה הקדושה נאמר ״ברוך המקדש שמו ברבים״.
הנה עברנו שנים של מחלות בגרון, בראש, בבטן ומעבר לבטן. וכבר שנים שבעוונות לא צמים מלבד יום הכפורים בדוחק, ולא מניחים תפילין משום גוף נקי, וכך גוררים מיום ליום, משבוע לשבוע ומחודש לחודש, ו״לוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי״.
לפני המגיפה הרופאים ניתחו באזור כיס המרה והוציאו משם שני קילו של גידול, ונשאר קרוב ללבלב עוד. וחשבנו ״וְרֶוַח תָּשִׂימוּ בֵּין עֵדֶר וּבֵין עֵדֶר״ להמתין זמן ולהמשיך בניתוח או בטיפולים.
והנה באה המגיפה והכל נעצר, וכך קיבלנו על עצמנו להתמודד עם הכל באהבה ושמחה, וכך כל השנה האחרונה עליות ומורדות.
לפני כחודש שהיינו בניו-יורק בבדיקות ובסיטי שעשינו מצאו שהדבר גדל וחייב לטפל מהר. חשבנו עד יעבור זעם, בין המצרים, והטוב ביותר לעבור את ירח האיתנים.
אך בימים האחרונים אנחנו בייסורים מרים וקשים, ומבקשים מכל בני הקהילה להעתיר עלינו ברחמים. יש לנו עוד קבלות שהיינו במסגר נפשי, שקיבלנו להשלים.
יבקשו רחמים עלינו מבעל הרחמים, שנתחזק ונתרפא ונעבור תקופה זו ברחמים גדולים.

בע״ה בימים הקרובים נתחזק ונשתדל לטוס לניו-יורק ולשמוע את עצת הרופאים, האם אפשר לדחות לאחרי החגים או מיד להיכנס לניתוח וטיפולים.
מבקשים מכל בני הקהילה, לא לבטל תורה רגע אחד ולקדש שם שמיים. להפיץ את התורות והדרך של ״שובה ישראל״ בכל מקום. זה האור של הדור וזו התורה שעוד ישענו עליה עד ביאת המשיח.

יצויין כי בימים האחרונים חלה התדרדרות חמורה במצבו הבריאותי של הרב, כאשר באגרת שנשלחה בבוקר יום שישי, בשעה מוקדמת יותר, פירט הרב את מעלת היום ומעלת קריאת ספר דברים ובסופו כתב:
נכנס לשבת קודש פרשת ואתחנן בתחינה ובתשובה שלמה, ונקבל עלינו את מצות התשובה. ונרבה בצדקה ״וצדקה תציל ממות״, ונחזק הלימוד בספר דברים אשר ״מֹשֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל״ כל לימוד ספר דברים משמח את משה רבנו שמחה מרובה.
משה רבנו נפטר מהעולם בצער בז׳ באדר, כל לימוד ספר דברים בשמחה, גורם שמחה בפמליה של מעלה, ומשה רבנו מלמד זכות על הכלל ועל הפרט. אנו בדור שאין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים. האמת נעדרת, והתפילה העמוקה הצמח לנו ישועה וגאולה בקרוב ממש.
מבקשים אנו מכל בני הקהילה הקדושה להעתיר בעדנו לרפואה ולכח, להמשיך מלאכת הקודש ולהשלים את כל ״נדרי להשם אשלם״. באהבה רבה ובתפילה, רפאינו השם ונרפא, שבת היא מלזעוק וישועה קרובה לבוא,

כאמור הקריאה המיוחדת שנשלחה שעות ספורות לפני שבת התפרסמה ברחבי תבל, כשרבים מתחייבים להצטרף השבת ללימוד ספר דברים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו