‏שעות לפני הברית: האימא ליתום הטרי מאסון מירון נגד הממשלה האטומה

אלמנת הרב אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל, שבנה יכנס היום בבריתו של אברהם אבינו, בביקורת נוקבת ל'חדשות JDN': "לאף אחד בשלטון לא אכפת מאיתנו. מצפה מהפוליטיקאים להתגבר על המחלוקות ולדאוג למשפחות שאיבדו את היקר להם מכל"

היום ייכנס בבריתו של אברהם אבינו הרך הנימול לבית משפחת גולדברג, בנו של הרב אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל שנספה לפני כ-8 חודשים מאסון מירון. האלמנה, רחל גולדברג, שילדה לפני 8 ימים, נזקקת לצד הדאגה לעצמה כיולדת, לתינוק הטרי, לארבעת אחיו הגדולים, לדאוג גם לשאלה הרת הגורל: מניין תממן את הכרית לברית, איך תשלם על הסעודה הצנועה, איך תשכור בייביסיטר לשמור על הילדים הגדולים?

וזו הדאגה שלה היום, מחר היא תצטרך לדאוג לחונך לילד שאין לו אבא ללמוד איתו ב'אבות ובנים', ולטיפול רגשי לאח שלו שטרם התאושש מאובדן אביו, ואירוע הבר מצווה של האח היותר גדול שגם כן מתקרב באופק, ועל לחסוך לחתונה אין בכלל על מה לדבר.

לצד הבשורה המשמחת על לידת הבן, שהביאה מעט אור על המשפחה האבלה, כאילו לא חסרו להם דאגות על הראש, נאלצו בני המשפחה לצאת בקמפיין גיוס כספים בכדי לסייע לכלכל את המשפחה השכולה. אם זה לא הספיק, הם התבשרו אתמול על החלטת וועדת השרים לדחות בשלושה חודשיים נוספים את הדיון בחוק הפיצויים למשפחות הנפגעות מהאסון.

"הממשלה הפקירה אותי ואת חמשת ילדי, בהם תינוק בן 7 ימים", אומרת רחל גולדברג בשיחה אמש עם 'חדשות JDN'. "אנחנו כבר 8 חודשים אחרי האסון ולאף אחד בשלטון לא אכפת מאיתנו, לחקור את האסון זה חשוב מאוד, אנחנו דורשים תשובות על מה שקרה לבעלי ז"ל, אבל אני צריכה בינתיים לכלכל את משפחתי".

"אותם שרים שהתגאו בהקמת וועדת החקירה תוקעים עכשיו שוב ושוב את הצעת החוק", מוסיפה גולדברג. "אותי לא מעניינת הפוליטיקה, לא מעניין אותי מי ייקח את הקרדיט, אני מצפה מכל השרים והח"כים להתגבר על המחלוקות ולדאוג לי ול-44 המשפחות האחרות שאיבדו את היקר להם מכל".

קרוב משפחה המסייע לאלמנה בתקופה האחרונה מספר ל'שחרית' כי יצאו כעת בקמפיין גיוס כספים שני, בעקבות הקושי בשרידת היום-יום והדאגה לעתיד חמשת הילדים. "התביעה תתנהל במשך שנים, וגם סכום הפיצוי עליו מדברים הוא מגוחך ביחס למשפחה שאיבדה את המפרנס היחיד שלה. אף אחד בממשלה לא עוזר, לא מקשיב, לא מתעניין".

הוא מספר כי במקרה של משפחת גולדברג לפחות הקרובים סייעו ויצאו בקמפיין גיוס תרומות, אך הוא מכיר משפחות של נספים אחרים שרעבות לפת לחם ואין אפילו מי שיעשה את זה. "אף אחד אפילו לא טרח לבדוק מה קורה איתם, יש לא מעט נספים שהיו מפרנסי המשפחה, היום המשפחות האלה פשוט לא שורדות, לא רק שהן לא מסיימות את החודש, אין להן מאיפה להתחיל. גם אצלנו אין הקומץ משביע את הארי ולא עמדנו ביעדים לעזור לאלמנה להמשך העתיד של גידול הצאצאים שנותרו ללא משען".

הכתבות המעניינות ביותר

3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש מי שיעשה את הצדק סבלנות
הנפילה מגבוה הכי כואב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו