הרב דוד לאו: "יש לסייע למשפחות שמגיעות מחו"ל להשתלב במוסדות החינוך"

הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א: "חשוב מאוד לסייע למשפחות שמגיעות מחו"ל להשתלב במוסדות החינוך" • הדברים נאמרו להנהלת 'מרכז ידידים'- המשמש כמרכז הכוונה בענייני חינוך למשפחות דוברי אנגלית

"הפעילות החשובה אותה עושים 'מרכז ידידים' עבור משפחות דוברי אנגלית, הינה נחוצה ביותר ומהווה מענה חשוב", כך התבטא הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א להנהלת 'מרכז ידידים' שהגיעו להתייעצות במספר נושאים העומדים על הפרק.

"הארגון מהווה מרכז הכוונה בענייני חינוך ונותן מענה בכל הפרמטריים הנדרשים. בין היתר מסייע למשפחות תושבי חו"ל אשר ביצעו עלייה לישראל ומתקשים בכל הקשור להתאקלמות במוסדות החינוך בישראל- תלמודי תורה, בתי ספר, ישיבות וסמינרים". סיפר הרב יעקב גודמן מנכ"ל הארגון.

הארגון מלווה את המשפחות אף מספר שנים לאחר שעלו לישראל, הן בהכוונה לאיזה מוסדות חינוך לשלוח, והן באבחון ופנייה לעובדים סוציאליים ופסיכולוגיים במידת הצורך. כיום ישנם מאות חונכים וחונכות מיומנים ומסורים שתומכים ומלווים את התלמידים והתלמידות לימודית ורגשית בחן ובנעימות במשך כל שנות לימודיהם בתלמודי תורה לבנים ובבתי ספר לבנות. אין זה פלא שלאחר רצף של מפגשים, רואים פריצת דרך של ממש באותן נקודות שנזקקו בהם לסיוע, ביטחונם העצמי נבנה ומתחזק עד שמגיעים הם למצב של לבלוב פריחה וצמיחה.

בין שלל הפעילויות, ישנה מחלקת מרכז הכוונה ויעוץ להורים אשר עורכת כל תקופה הרצאות וסדנאות להורים בענייני חינוך, בכדי לגשר בין הפערים התרבותיים והמנטליים של דוברי אנגלית לבין מערכת החינוך בישראל. הרצאות וסדנאות נמסרות על ידי אנשי חינוך מן השורה הראשונה, להם ישנו ניסיון רב של שנים. יצוין, כי לאור הצלחה הגדולה בשנה שעברה של 'שבת חינוך' לכל המגזר האמריקאי, שבמהלכו נמסרו שיחות והרצאות על ידי מיטב הרבנים ואנשי החינוך, צפוי להתקיים בעוד מספר שבועות 'שבת חינוך', דבר הזוכה עד כה לביקוש רב בקרב הציבור. בכלל, כל פעילות הקודש מלווה דגש על איכות ומקצועיות. הטיפול משלב עבודה בתיאום עם צוות המוסד החינוכי בכל מקום ומקום, ליווי צמוד של יועצים חינוכיים מהמגזר. הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א בירך את הנהלת 'מרכז ידידים' שיזכו להמשיך בפעילות הקודש". הפעילות שלכם, היא הצלת דור העתיד של משפחות תושבי חו"ל שעלו לישראל", ציין הרב הראשי.

הרב דוד לאו (2) - עותק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו