לרגל הילולת האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע הרבי אמר – מיוחד!!!

בעיתון "סינאתלה" לעדה הגיאורגית היוצא ב-3 שפות – עברית, גאורגית ורוסית באלפי עותקים, לקראת יומא דהילולא מובא בתוך הכתבה על הרבי סיפור 'מופת' שמובא לראשונה ע"י בנו של מי שזכה לברכתו של הרבי והאריך ימים

 "הרבי אמר"

כמו לרבים מעם ישראל שהיה להם קשר עם הרבי ישיר או בעקיפין, כך גם אצלנו, זה היה בקיץ תשמ"ח אבא, ר' מאיר זייציק בן 83 תושב השכונה הירושלמית, סנהדריה המורחבת חלה קשות ואושפז בבית חולים "שערי צדק". הדיאגנוזה של ר' מאיר לא השאירה תקוות רבות – גידול ממאיר. הרופא המטפל אמר לקרוביו של ר' מאיר כך:

  • אפשר לנתח ואפשר להשאיר גם כך, לא כדאי לחכות, עליכם להחליט מהר ככל האפשר.

כך מספר בנו ה"ה מרדכי-מרק זייצ'יק הי"ו, – אבא, ר' מאיר היה בלי הכרה, והיה צורך בהחלטה דחופה. אף אחד לא יכול להגיד משהו מוגדר כי האחריות הייתה גדולה וכבדה מדי. אשתו של ר' מאיר לא חשבה הרבה, ומיד חייגה לידיד המשפחה עוד מלנינגרד, ר' נחום גורלניק, גאון ועמקן מופלא ומחבר ספר בהלכות קידוש החודש וחקר מהלכי השמים ע"פ הרמב"ם וחתנו של הרב שניאור זלמן גורליק רבה הראשון של כפר חב"ד, כדי להתייעץ איתו לברכה אצל הרבי.

ר' מאיר אף פעם לא היה חב"דניק, אבל בלנינגרד, בשד' סטצ'ק בדירתו המשותפת בקומה החמישית ללא מעלית קבוע התכנסו היהודים להתפלל ולשמוע דברי תורה. היו ביניהם גם חב"דניקים. בלנינגרד באותן השנים האנשים לא העניקו משמעות רבה, מי מתנגד ומי חב"דניק. כולם ידעו הכול, כמובן, זכרו ובכל זאת הסתדרו היטב זה עם זה. היו זמנים כאלה אשר פייסו כמעט את כולם. ר' מאיר היה מתנגד, אך דמותו המיוחדת בעיר הייתה ניכרת בקרב כל היהודים. הוא לא היה גיבור, אך היתה לו עמדה ברורה ויציבה ביהדות, וכך הוא זכור לטובה אצל רבים עד היום.

אמא, אשתו של ר' מאיר, משפחתה היו חסידי חב"ד. ובשיחת טלפון עם ר' נחום גורלניק, סיפרה על מצבו הרפואי של בעלה וביקשה ליצור קשר דחוף עם הרבי מלובביץ, כשהיא בלחץ אמרה, "שיגיד האם לבצע ניתוח או להשאיר את המצב כמו שהוא. אין זמן, ר' נחום, אנא מכם, תיצרו קשר עם הרבי ותשאלו", – אמרה אשתו של ר' מאיר ופרצה בבכי.

שמו של ר' מאיר היה ידוע לרבי. "טוב, – אמר ר' נחום, – בטח, כמובן. רק תיקחו בחשבון את הבדלי השעות. יש הפרש של שבע שעות בין זמן ניו יורק לזמן ירושלים", – אמר ר' נחום. "אחכה", – אמרה האישה ונשארה לשבת ליד הטלפון. כעבור 15 שעות, בשעה ארבע בבוקר, צלצל הטלפון. ר' נחום אמר לאשתו של ר' מאיר: "הרבי אמר לנתח מיד".

מיד בבוקר ר' מאיר נותח. לדברי הכירורג לאחר המעשה, הגידול היה קומפקטי, והוא הוסר. לא היו שום גרורות.

מאז ר' מאיר החלים וזכה לחיות בירושלים עוד שש שנים טובות שבסך הכללי חי כ-20 שנה בעיר הקודש ירושלים. הרגשנו ממש את ראייתו וברכתו של הרבי שבזכות ברכתו זכינו שאבא חי איתנו עוד בשנים הללו.

סינאתלה בעברית סינאתלה ברוסית

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו