מעמד מרומם בייסוד כולל 'רינת חיים' בקהילה התורנית באופקים שע"י כוללי 'רינה של תורה'

במעמד ראשי הישיבות שליט"א ורבני הקהילה

הרחיבי מקום אהלך: במעמד מרגש בהשתתפות סלתה ושמנה של הקהילה התורנית המתרחבת באופקים, נוסד כולל נוסף בעיר מבית 'רינה של תורה', כולל שיישא את השם 'רינת חיים' ע"ש הגאון הגדול רבי חיים קמיל זצ"ל ראש ישיבת אופקים.
המעמד התקיים במעונו של הגאון הצדיק רבי מרדכי ליבר הלוי כהן שליט"א רב הקריה החדשה וראש הכוללים, ובהשתתפות ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א ומרא דאתרא הגאון רבי ישראל יעקב פינקוס שליט"א.
פתח את המעמד הגר"מ כהן שליט"א בדברים על המעלה הגדולה של תורה הנלמדת ברינה ובשירת התורה, שהתורה היא מתוך שמחה ומתוך שלימות המידות. בדבריו הרחיב במעלה העצומה של בני תורה בדורנו המקבלים על עצמם עול תורה ברציפות, וכמה נאה ויאה הדבר שנקרא הכולל על שם חמיו הגר"ח קמיל שכל ימיו לא פסיק פומיה מגרסא מתוך רינה וחדווה עצומה, והעיד כי בימי עלומיו היה צמוד לרבי חיים בימי בין הזמנים במשך כ"ד שעות ולא פסיק פומיה מגירסא ממש, על כן ראוי לקרותו 'רינת חיים', זהו ושמו ומהותו ממש שהיה ברינה של תורה כל ימיו.
המרא דאתרא הגרי"י פינקוס דיבר במעלת הלומד בלילה הזוכה לכתר תורה כלשון הרמב"ם לפיכך – מי שרצה לזכות בכתר התורה – ייזהר בכל לילותיו, ולא יאבד אפילו אחד
מהן בשינה ואכילה ושתייה ושיחה וכיוצא בהן אלא בתלמוד תורה ודברי חכמה. את דבריו סיים בשבח להנהלת הרשת שנעתרו לפניית רב הקריה הגר"מ כהן שליט"א, להרחיב ולפתוח עוד מקום תורה באופקים, כאשר הקריה החדשה הופכת למגדלור ולמרכז תורני תוסס המרחיב את גבולות הקדושה עוד ועוד.
משא מיוחד נשא הגאן הגדול רבי אביעזר פילץ שליט"א, בו עודד וחיזק את עמלי התורה המקבלים על עצמם ללמוד שעות רצופות מדי לילה שהם הם שומרי העולם, והינם ה'קבינט' האמיתי המגן על כלל המגן על כלל ישראל.
דברי סיום נשא הרה"ג ר' חיים יוסף שטיגל, מהנהלת הכוללים, שציין כי כולל זה הוא בגדר שביעין חביבין שהינו הכולל השביעי מבית רינה של תורה ואף זוכה לחיבת הקודש ממורינו הרב שליט"א ונפתח לבקשתו האישית, על אף העול העצום בהחזקת הכוללים אשר מונים כבר קרוב ל300 אברכים. בדבריו הודה להרה"ג ר' יוסף גלס והרה"ג ר' חיים פייגנבוים שבזוכתם ובשותפותם נוסד הכולל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו