הילולא קדישא: הילולת מרן הגר"ע יוסף זי"ע בבית המדרש 'ממזרח שמש'

הילולא קדישא: מעמד תורני מכובד לרגל הילולת מרן הגר"ע יוסף זי"ע נערך בבית המדרש 'ממזרח שמש' בבית שמש שהוקם על ידי ראש העיר לשעבר ח"כ משה אבוטבול. הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר שליט"א גאב"ד ז'נבה נשא את המשא המרכזי

סעודת הילולא מכובדת ומפוארת נערכה באולם בית המדרש 'ממזרח שמש' בקריה החרדית בבית שמש, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור לרגל יום הילולא השישי של מרן הגר"ע יוסף זי"ע, שליווה את הקמת בית המדרש, הניח את אבן הפינה לפני כעשור ואף השתתף בחנוכת הבית לקומת המסד של בית המדרש.

סעודת ההילולא נערכה ביוזמתו של חה"כ הרב משה אבוטבול מקים בית המדרש, שאף הנחה את המעמד וסיפר לקהל המשתתפים על הקשר המיוחד בן עשרות השנים שהיה למרן זצ"ל עם העיר בית שמש ובנייניה הרוחני, וכיצד ליווה בברכותיו ובעצותיו את הקמת הקהילות התורניות בעיר.

את המשא המרכזי במעמד נשא הגאון רבי אברהם יפה-שלזינגר שליט"א אב"ד ז'נבה ומחבר שו"ת 'באר שרים', שסיפר לקהל בהתרגשות על קשרי ההלכה שהיו לו עם מרן זצ"ל, ועל מסירותו הרבה להקים עולה של תורה.

בדבריו הביא הגר"א יפה-שלזינגר את דברי הגמרא המספרת כי אביי ורבא ישבו בילדותם לפני רבה. שאל אותם רבה: למי מברכין? אמרו לו: לקב"ה. שאל אותם רבה והקב"ה היכן יושב, רבא נשאר בחדר והצביע לתקרה, ואילו אביי יצא לחוץ והצביע כלפי השמים. הסביר הגר"א יפה-שלזינגר שיש כאן בעצם שני שיטות כיצד משפיעים לרומם כבוד שמים, האם דרך בית המדרש או אף לצאת מבית המדרש ולהאיר לעם שבשדות. "מרן הרב עובדיה זצ"ל עשה את שני השיטות יחד, גם השפיע באמצעות בית המדרש עם ספריו החשובים בהלכה, וגם יצא מבית המדרש ומסר שיעורים וכיתת רגליו בכל רחבי הארץ להגדיל תורה ולהאדירה".

המרא דאתרא של ביהמ"ד ממזרח שמש הגאון רבי דוד כהן שליט"א עמד על הזכות ללכת בדרכיו של מרן זצ"ל, ואמר כי מרן היה אומר שבתקופה שלנו כל אברך ואברך מחוייב לפעול למען זיכוי הרבים, זהו זמן של שריפה ברחוב, וכל מי שיכול חייב לצאת ולכבות את השריפה באמצעות שיעורי תורה וקירוב לבבות. "בבית שמש יש אלפי אברכים כוללים, אבל זו גם עיר שיש בה שכונות אחרות, ואברכים צריכים לצאת למסור שיעורים, ולהשיב לב אבות על בנים".

בסעודת ההילולא גם נשאו דברים הגאון רבי ינון רביב שליט"א ראש בית המדרש 'היכל יוסף' ומרבני רמב"ש, הגאון רבי יצחק אמסלם שליט"א מו"צ ודיין ברמת בית שמש, הגאון רבי פנחס זליג בלויא שליט"א ראש כולל קנין יוסף ומגיד שיעור בדף היומי בבית המדרש, הגאון רבי שלמה גבאי שליט"א ראש כולל בחפציבה, הגאון רבי בנימין דיין שליט"א מגיד שיעורים בבית המדרש, וכן אברכים מכולל ערב בבית המדרש ערכו סיומים על מסכתות.

משתתפי סעודת ההילולא קיבלו שי מכובד, את ספרו החדש 'שבת של מרן' שכתב וחיבר הרב יהודה מהדיזדה יו"ר המועצה הדתית בבית שמש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו