שנה טובה "והלכות סגר": רבני הקהילות בפ"ת נפגשו עם מפקד תחנת המשטרה

במהלך המפגש, הציגו המשתתפים שאלות חשובות לפני מפקד התחנה, שרובן נוגעות לסגר ולאכיפת התקנות , ובכלל זה גם הבנה לאכיפת החוק ללא פשרות, אבל מתוך זהירות בקדושת הימים הנוראים והשבתות, ויצירתיות בין החוק לבין המצב בשטח שימנע פגיעה ברגשות ובציבור

ביוזמת רב מחוז מרכז במשטרת ישראל רפ"ק שמואל ארליך והפעיל הציבורי ירון קדושים, נערכה הערב פגישה חשובה ולבבית בין רבני כלל הקהילות בעיר פתח תקווה, לבין המפקד החדש של משטרת פתח תקווה סנ"צ יניב פינקל שנכנס לתפקידו לפני כשבוע.

מאחר ומפקד התחנה ביקש לשמור על הנחיות הקורונה והגביל את מספר המשתתפים לעשרה בלבד, השתתפו במפגש: רב שכונת גני הדר הרה"ג שלמה גוטפריד. הרב הפוסק של החברא קדישא פ"ת הרה"ג הרב צבי אלימלך הורביץ. ראש ישיבת "אור ישראל" הרה"ג הרב מרדכי רבינוביץ שליט"א. רב ק"ק "קהל חסידים" הרה"ג הרב יקותיאל רוזנבאום שליט"א. רב שכונת "חזון עובדיה" הרה"ג מאיר אלול שליט"א. מאחר ומרב ק"ק בעש"ט הרה"ג יקותיאל פישל מוטצען שליט"א נבצר מלהשתתף במפגש החשוב, ייצג אותו במפגש הרב יעקב הרבסט שליט"א.
כאמור, במפגש השתתפו גם יוזמי המפגש רב מחוז מרכז של המשטרה הרב שמואל ארליך והפעיל הציבורי ירון קדושים.
מאחר ומספר המשתתפים הוגבל לעשרה בלבד, נבצר ממפקד התחנה להביא אל המפגש קצינים נוספים. והוא התנצל על כך.

מפקד התחנה סנ"צ פינקל הביע את חשיבות המפגש בעצם קיומו, דבר שהוא דוגל בו והוא מתכוון להמשיך ולפתח את מפגשי הפורום הזה על מנת להביא את עבודת המשטרה באכיפת החוק, תוך שיתוף פעולה פורה עם הציבורים השונים על כל הרגישויות הנילוות לכך. הוא ציין שבתפקידו הקודם הוא פיקד על העיר אלעד בתור סגן מפקד משטרת ראש העין, והוא מכיר את הרגישויות השונות ומנסה לסייע בניואנסים העדינים של המגזר הדתי והחרדי.

הרב שלמה גוטפריד , רב הקהילה החרדית בשכונת גני הדר, פנה אל מפקד המשטרה והודה לו על נכונותו לשיתוף פעולה ועל המפגש, וציטט את הפסוק שנצטווה משה רבינו "שופטים ושוטרים תיתן לך", שכשיש שיתוף פעולה בין הרבנים לבין השוטרים שאמונים על אכיפת החוק, הציבור ממושמע יותר ונמנעים תקלות שונות שעלולות להפריע לאכיפת החוק, שהרי הציבור רוצה כולו רוצה לשמור על החוק, וחבל שטעויות וחוסר שיתוף פעולה יכולים להביא למקרים לא נעימים שניתן למנוע. הרב ציין את הרצון לשיתוף פעולה מצד כולם כדי לסייע לעבודת המשטרה תוך שמירה על רגישויות הציבור.

במהלך המפגש, הציגו המשתתפים שאלות חשובות לפני מפקד התחנה, שרובן נוגעות לסגר ולאכיפת התקנות , ובכלל זה גם הבנה לאכיפת החוק ללא פשרות, אבל מתוך זהירות בקדושת הימים הנוראים והשבתות, ויצירתיות בין החוק לבין המצב בשטח שימנע פגיעה ברגשות ובציבור. כמו למשל בקשה להמנעות שוטרים בשימוש בטלפון וטאבלט בתוך בתי הכנסת בעת סיורים לאכיפת התקנות וכדו'
מפקד התחנה רשם את הבקשות , והבטיח לטפל בכולן ולהחזיר תשובות לשאלות הרבות שנשאלו.

הנוכחים ציינו את הבלבול שיש עם ההנחיות שאינן ברורות, ואת העובדה שגבאי בתי הכנסת נמצאים במצבים רגישים ביותר ובמתח רב, לאחר שעבודה קשה להכנת בתי הכנסת וכסף רב יכול להתברר כאינו תואם להנחיות שמפורסמות באופן לא ברור מעת לעת.

המשתתפים נפרדו ממפקד התחנה בברכת הצלחה בתפקיד החדש ובברכת שנה טובה לבבית, והודו על עצם קיומה של הפגישה החשובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו