ממשיכים להקים קהילות: כנס יסוד קהילת פינסק קארלין ברמת בית שמש ד'

קהל מכובד מבני חצר הקודש פינסק קארלין הגיעו אל כנס היסוד להקמת הקהילה החדשה "קהילת פינסק קארלין ברמת בית שמש ד' ". בחצר פינסק קארלין נרשמת בחודשים האחרונים התלכדות סוחפת ומפתיעה לאיכלוס ומגורים במקום

כנס רב רושם לרגל הקמת 'קהילת פינסק קארלין' לכלל המתעתדים להתגורר בשכונה בהשתתפות מנהלי המוסדות, שלוחי דציבורא וציבור רחב בכבוד והדר. בערבו של יום שני האחרון התכנסו מיטב עסקניה ופרנסיה של העיר בית שמש יחד עם בני 'קהילת פינסק קארלין' המתאכלסים בימים אלו ברמה החדשה לצד העתידים להתגורר, אשר יחדיו יתאגדו לקהילה גדולה ומרשימה.

מכל קצוות הארץ עלו ובאו קהל מכובד מבני חצר הקודש פינסק קארלין אל כנס היסוד להקמת הקהילה החדשה "קהילת פינסק קארלין ברמת בית שמש ד' ". במסגרת הנהירה ההמונית הגוברת בציבור מיום ליום אל עבר עיר העתיד חדשה, בחצר פינסק קארלין נרשמת בחודשים האחרונים התלכדות סוחפת ומפתיעה לאיכלוס ומגורים במקום. מספר המשפחות המתעתדות לקבוע את מגוריהם ברמה ד' החדשה עולה וגובר בקצב מסחרר.

רבים מהקונים זכו בס"ד ברכישת דירה במסגרת 'המחיר למשתכן', לצד אחרים נוספים שרכשו בשוק החופשי, כולם מאוגדים כאחד וחדורי מעש לבנות בית נאמן לה', קהילה לתפארת לתורה ולתפילה, בדרכם של רבותינו הקדושים והטהורים זיע"א, ולאורו של יבדלחט"א כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א.

בפינסק קארלין כמו בכל החצרות והקהילות השונות צופים מראש בפוטנציאל האדיר שנכונה לה לרמה הרביעית בבי"ש, ועוקבים בדריכות אחר התפתחותה הברוכה של השכונה שעתידה בעז"ה לאכלס כ- 11,000 תושבים, כ"י. ללא ספק הדבר הבא והבשורה הטובה ביותר לציבור החרדי כולו.

בתום חודשי הכנה ארוכים בהם עמלו עסקני ועד הקהילה ללקט את המידע והנתונים הנחוצים הוכרז יום ב' לסדר ויצא כיום כנס ייסוד הקהילה. הקהל הרב שהתקבץ מערי מושבותיו התאסף אל בית המדרש היחיד והראשון ברמה ד', בית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מאמשינוב בי"ש, השוכן בקצהו של רחוב אביי החדש.

הקהל הרב מילא וגדש את המקום. אוירה נפלאה עמדה בחלל, תחושה עמוקה פיעמה בלבבות כולם כי הנה קם לו ונבנה הבניין לתפארת, הנה ניצבת לה הקהילה בהדר וגאון.
ביראת הכבוד וברטט של קדושה נפתח המעמד בדברי הקודש של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מתוך מכתב קדשו אל המעמד. המכתב הוקרא ע"י הרה"ג ר' יחזקאל הניג שליט"א נאמן ביתו של האדמו"ר ומשגיח הישיבה לצעירים.

בדבריו של כ"ק אדמו"ר הושם דגש מיוחד בנוגע לביהמ"ד שיוקם לתפילות וללימוד שיתקיימו בו בעז"ה: "בזאת אבקשכם כדי לקיים ולהעיר ההתעוררות 'עד שתחפץ' כידוע ממה שכתב הרמב"ן זצ"ל, קבלו עליכם ידידים בבית הגדול בבית אלוקים מקדש מעט שיוקם בעזר השי"ת בעירכם, להתייצב כולם כאיש אחד בכל התפילות לפני התחלת התפילה, וגם להקפיד ביתר שאת על 'מורא מקדש' שלא להשיח שום דברי חולין בעת התפילה, ובשכר זאת תזכו להרבות כבוד שמים ולהשית רוח טהרה על כל המקום…"

הגר"י הוסיף וציין לשבח את הבשורה המשמחת כל לב. בין דבריו ציין כי לפי נתוני ההצטרפות המהירים כ"כ יתכן ותהיה זו הקהילה הגדולה ביותר שקמה אי פעם בערים החדשות. הגר"י נשא משל באוזני השומעים, מעשה היה בילד שהלך עם אימו בסביבת אתר בניה ושאל מדוע רשום בשלט 'סכנה כאן בוכים?' כשכוונתו הייתה לשלט 'סכנה כאן בונים'… המסר הברור הוא שע"י התנהלות יעילה מסורה ונכונה תושג המטרה, וחלילה שלא יהיה להיפך.

מנחה המעמד היה הרב חיים הירשמן מחברי וועד הקהילה שהזמין את הנואמים החשובים בזה אחר זה. ר' חיים הקדים – כי קהילות מפוארות רבות קמו בחצר קדשנו ברחבי הארץ. אולם כאן מתרחשת חידוש של ממש אודות להיענות המיידית ומספר הרב של עשרות אנ"ש שכבר רכשו דירות בשכונה וכבר מתאגדים יחדיו לאגודה אחת.

הרה"ח ר' שלמה רוטמן ממייסדי הקהילה הוותיקה ברמת בי"ש ב' שוחח באריכות על הזכות העצומה בייסוד קהילה נאמנה מושתת בדרך בית אבא המסורה.

בין הנאומים צורפה ברכתו החמה הלבבית של שלוחא דציבורא הרה"ח ר' שמעון גולדברג שיח' מחזיק תיק תכנון ובניה, המסור וקשוב לכל צרכי הציבור בעיר בכל לב ונפש, אשר בירך בחום לברכה והצלחה מרובה.

הרה"ח ר' מנדל ליכטר מהנהלת המוסדות נשא דברים נרגשים וקרא לכל אחד ואחד להירתם לפעול לרומם ולפאר את הקהילה החדשה בכל הכוח ובכל מה דאפשר.
חבר המועצה הרב אברהם פרנקל יו"ר וממונה החברה הכלכלית שלח גם כן את דבריו אל המעמד בצירוף צרור ברכותיו להמשך פריחה ושגשוג הקהילה לאורך כל הדרך.

ר' יעקב א. מראשוני תושביה של הרמה הנבנית, מסר סיקור מאלף על כל המתרחש והרוחש בעיר וברמה ד' ההולכת ונבנית, כמו כן פרס מפה מדויקת עם פילוח סוגי הציבורים המתגוררים כבר בעיר. ר' יעקב סיים בקריאה נרגשת לחזק את צביונה של השכונה להשפיע על הסובבים והמכרים שיבואו להתגורר הנה, להעשיר את הסביבה ע"מ שנזכה לעיר ואם בישראל עם תושבים יראים ושלמים לדבר ה'.

במהלך הכנס הציעו החברות השונות את שירותיהם לתושבים העתידים להתאכלס בדירתם בעיר, ביניהם חברות מטבחים, מיזוג, סורגים, יעוץ נדל"ן, תיווך דירות ועוד.

לכבוד המעמד הושקה החוברת ההדורה 'קול ברמה נשמע', כשמה כן היא. בחוברת הובאו כתבות מרתקות, תחקיר היסטורי בדבר מעבר הקהילה הירושלמית מן העיר העתיקה שבין החומות אל זו החדשה, ראיונות עם מקימי הקהילות הוותיקים, שלוחי דציבורא ועוד.

האירוע ננעל בברכתו החמה של המנחה יה"ר שנזכה לראות בבניינו השלם של בית חיינו בעיר, כה יתן וכה יוסיף. חולית זהב נוספה בשלשלת חצר הקודש פינסק קארלין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי שם במקרה באותו יום.
זה היה אירוע מרשים מאוד,
מזל טוב לקהילות החדשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו