Gili Yaari /Flash90

גנץ ולפיד החליטו: "אם אלה התוצאות, נלך לאופוזיציה"

אחרי חגיגות הניצחון המוקדמות: ראשי מפלגת כחול לבן נועדו אחר הצהריים בביתו של יאיר לפיד ושוחחו על עתידם. הם הצהירו כי במידה והתוצאה תיוותר על ניצחון לליכוד הם ישבו באופוזיציה. בני גנץ ויאיר לפיד עתידים למסור הצהרה בנושא בהמשך הערב

פחות מיממה אחרי נאום הניצחון בטרם עת שנישא בעקבות תוצאות מדגמי הבחירות, רביעיית ההנהגה של מפלגת כחול לבן נפגשה בצהריים (רביעי) וסיכמה כי אם התוצאות הסופיות יהיו כפי שהן מסתמנות כרגע, הם יילכו יחד לאופוזיציה. יו"ר המפלגה בני גנץ וח"כ יאיר לפיד ימסרו בשעה 19:00 הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה שתיערך באקספו תל אביב.

‏גורם בכחול לבן צוטט ב'כאן חדשות' אומר כי, "אסור לשכוח שיש לנו אותה כמות מנדטים כמו לביבי, עשינו משהו אדיר. נכון, נצטרך ללכת לאופוזיציה, אבל זה לא מפחיד פה אף אחד. באנו לשרת את הציבור, נחכה שנתניהו ייפול ביולי ואנחנו נהיה אלה שנחליף אותו. אנחנו את כוחנו כבר צברנו".

הבוקר יצא גנץ לכתבים שהמתינו בפתח ביתו בראש העין ואמר כי,"זה בוקר חדש, אנחנו מתעוררים לדיווחי אמת שהולכים ומתפתחים. זה הישג היסטורי. מעולם לא קמה מפלגה כל כך גדולה בכל כך מעט זמן. העם מדבר אלינו. אני באתי לעשר שנים, זה רק הבוקר הראשון. יש עוד הרבה עבודה. עד עכשיו הפתענו, תמתינו לסוף היום" .

קודם לכן היה נראה כי הוא מסרב לקבל את הספדו וכתב לחבריו לסיעה כי, "הדיווחים מספרים את סיפורם הלא סופי. אמנם מסתמנים שמים קודרים אך אין בהם שני דברים: אין בהם דבר סופי שכן יתכן ויהיו תנועות אלקטוראליות ויתכן ונוכל לפתח מהלכים פוליטיים כאלו או אחרים", כך גנץ.

דבר השני שהוסיף, "בוודאות אין בהם בכדי להסתיר את שמש התקווה אותה הענקנו לעם ולחברה בישראל. הם, בוחרינו, ביקשו תקווה ואנחנו נתנו להם אותה. הם רצו דרך אחרת ואנחנו שרטטנו אותה. אז חברים, 'בנפול אוייבך אל תרא ובגוברו אל יירך ליבך'. לכן, אנחנו לא ניסוג מחובתנו הציבורית לייצג למעלה ממיליון אזרחים שביקשו מאיתנו משהו אחר. הישג היסטורי חסר תקדים באמתחתנו. יש לנו על מה להיות גאים ונהיה כאלה".

בינתיים, בתום ספירה של כ-97% מהקלפיות מסתמן שיוויון בין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו וכחול לבן, שקיבלו 35 מנדטים כל אחת. גוש הימין מגיע ל-65 מנדטים לעומת 55 מנדטים של גוש המרכז שמאל. עדיין נותר לספור את המעטפות הכפולות ואת קולות החיילים. 11 אלף קולות נפסלו.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יותר מ 28000 קולות נפסלו

לפיד עיתונאי זוטר רוצה להיות ראש ממשלה . חחחחחחחחחחח . גנץ קודם תוכיח את עצמך 50 שנה באופוזיציה . כל השאר אתם בנויים להנהיג צבא ולהכשיל אותו לטובת התחת שלכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו