צילום: לע"מ

ההערכה הישראלית: "לפנינו לפחות שני ימי לחימה – אין פנינו להפסקת אש"

בתום הדיון הבטחוני שכינס ראש הממשלה בקריה, אמר גורם ישראלי בכיר כי ראש הממשלה הורה "לתת מהלומה קשה" ברצועת עזה. בצל בעזה מדווחים על התקדמות במגעים להפסקת אש, בישראל מכחישים: "ערוכים לירי רקטות לעבר גוש דן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום בקריה בתל אביב דיון ביטחוני וכן החליט לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני מחר כדי לדון בהסלמה ברצועת עזה. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי שרי הקבינט מעודכנים בכל עת בהתפתחויות. גורם ישראלי בכיר אמר כי גוברת ההערכה כי לא ניתן יהיה לשוב מיד לרגיעה בגבול הדרום. "לפנות לפחות יומיים עד שלושה ימי לחימה", אמר. עוד הוסיף כי הנחיית נתניהו הייתה "לתת מהלומה קשה" ברצועת עזה. גורם ביטחוני מסר כי לא מתקיימים דיונים בהפסקת אש.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר הערב כי מערך ההגנה האווירית של צה"ל ערוך לירי רקטות לעבר גוש דן. "לא שמעתי היום באף דיון את הביטוי 'לסיים את סבב הלחימה'", אמר בריאיון ל'חדשות 13'. "מה שאני שמעתי בדיונים זה איך אנחנו פוגעים בארגוני הטרור, כשמצד אחד חמאס מנסה לקיים שיח בנושא ההסדרה ומצד שני הג'יהאד האסלאמי מנסה לבצע פיגועים בלי שנדע שזה הוא. אין מגעים להפסקת אש שצה"ל מעורב בהם. במוצאי שבת נתחיל בגיוס מילואים מצומצם במערכי המודיעין, פיקוד העורף וההגנה האווירית – אם יהיה צורך נרחיב זאת. אנו נערכים לימי לחימה נוספים".

חמ"ל הפלגים הפלסטיניים נטל אחריות על התקיפות מהבוקר ועד שעה זו בעשרות רקטות. זאת לדבריהם בתגובה "לפגיעת האויב הציוני בדמם של בני עמנו והפגיעה המכוונת וחיסול הלוחמים במוצבים הצבאיים אתמול". עוד הוסיפו כי "אנו עוקבים אחר התנהגות האויב הציוני ומידת דבקותו בהפסקת התוקפנות על עמנו ונגיב בהתאם לכך. אנו מזהירים אותו כי התגובה שלנו תהיה קשה ורבה ונרחבת יותר אם ימשיכו בתוקפנות. נמשיך לשמש כמגן של תושבינו, עמנו ואדמתנו".

במקביל במצרים מנסים לגשר בין הצדדים. גורמים פלסטינים אמרו כי בקהיר העבירו מסר לחמאס שלא יגיבו לתקיפות הצה"ליות הצפויות, על מנת שניתן יהיה להגיע להסדרה. בחמאס התייחסו מוקדם יותר לתקיפות צה"ל ואמרו כי הם מוכנים להגיב בעוצמה "לפשעיה של ישראל". בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי הם " מחוייבים להגן על העם הפלסטיני ולהרתיע את ישראל בכל מחיר ותחת כל הנסיבות".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה במכתב למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בדרישה לפעול נגד ארגוני הטרור ברצועה ולתמוך בפעילות ההגנתית של מדינת ישראל. דנון כתב כי "למדינת ישראל החובה והזכות המלאה להגן על תושביה וריבונותה בכל מחיר ולא נסבול כל פעילות טרור המכוונת נגד ארצנו", וקרא למועצה "לנצל את ההזדמנות הזו כדי לתמוך בפעילותה של ישראל ולגנות את הטרור נגדה ולהכיר בחמאס כארגון טרור באופן מידי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו