התגובה הישראלית: שני בניינים, מנהרת טרור ולמעלה מ-120 יעדים

בתגובה לירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר ישראל תקף חיל האוויר מבנה בן שמונה קומות בו משרדים של ארגוני הטרור חמאס והגיאהד האיסלמי, מבנה נוסף בן שש קומות של חמאס הותקף גם הוא. סך הכל תקף צה"ל למעלה מ-120 יעדי טרור של חמאס והגיאהד האיסלמי

דובר צה״ל מסר הערב כי מטוסי קרב של צה״ל תקפו מבנה בן שמונה קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה, ובו משרדים של ארגוני הטרור חמאס והגיאהד האיסלמי. על הועדה דובר צה"ל, "המבנה שהותקף שימש את מנגנון מטה הגדה של חמאס, האחראי על הכוונות פעילי הטרור במרחב יהודה ושומרון באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעילות הטרור והעברת כספים ומענה לוגיסטי למטרת ביצוע פיגועים נגד אזרחי מדינת ישראל". בנוסף בכירים בהנהלת ארגון הטרור גא"פ השתמשו במשרדים בבניין למטרות טרור.

מוקדם יותר תקפו מטוסי קרב של צה״ל מבנה בן שש קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה, בו שכנו משרדים של ארגון הטרור חמאס. "המבנה שהותקף משמש את מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס", נמסר מדובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים". הביטחון הכללי הינו מנגנון של ארגון הטרור חמאס המורכב ממספר מנהלות כאשר כל מנהלת אמונה על משימה מסוימת. "בשנה האחרונה הותקפו ארבעה מבנים שונים של מנגנון זה דבר שהוביל לפגיעה ביכולותיו", ציין דו"צ.

במהלך היום הושמדה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני שחדרה לשטח ישראל מדרום רצועת עזה. המנהרה הושמדה באמצעות תקיפת מטוסי קרב של צה"ל והייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה היום וייעודה ביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל. "המנהרה נחפרה על ידי פעילי ארגון הגא"פ מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כוללת מספר כניסות", נמסר מדובר צה"ל.

סך הכל תקפו מטוסי חיל האוויר למעלה מ-120 יעדים של ארגוני הטרור ברצועה, בהם, אתר ליצור אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס, שנמצא בתווך התת-קרקעי במרחב נצרים. האתר ייחודי ביכולות הייצור שלו ומהווה יכולת מרכזית ביכולות הארגון לייצר אמצעי לחימה רקטיים ברצועה. בנוסף, נתקפה מפקדת גדוד בוריג' של חמאס ובה אתרי יצור אמצעי לחימה של הארגון. כמו כן נתקף מתחם צבאי בתל אלוהוא המשמש את הכוח הימי של הארגון לאימונים ומספר מתחמים צבאיים בג'בליה, שג'אעיה ומתחם נוסף בתל אלוהוא. במקביל נתקפו שני מתחמים צבאיים משותפים לחמאס ולגיהאד האיסלמי פלסטיני בבית להיא.

עוד ביעדים שהותקפו: מספר מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ובשכונות תל אלוהוא ושג'עיה המשמשים לאימונים ולייצור אמצעי לחימה. אחד מן המתחמים משמש את הכוח הימי של הארגון, כמו כן נתקף מתחם צבאי משותף לחמאס ולגא"פ בבית לאהיא. בנוסף, נתקפו מטרות גא"פ ובהם מספר מתחמים צבאיים בשכונות דיר אל באלח, תל סלטאן, שאטי ובחאן יונס. כמו כן, נתקפו שני משגרי תלול מסלול ומספר עמדות תצפית לאורך קו הגבול.

מדובר צה"ל נמסר כי, "התקיפות בוצעו בתגובה לירי תלול המסלול שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בקרוב אמן

שני בניינים ועץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו