צילום: פלאש 90

עימות על השימוע: פרקליטי נתניהו עונים "לא קיבלנו את חומרי החקירה"

במכתב ששלחו עורכי דינו של ראש הממשלה בשעה האחרונה הם קובלים על התנהלות הפרקליטות והיועץ המשפטי: "הניסיון להמציא לנו את חומרי החקירה באופן חד-צדדי חרף ההודעה בכתב ששלחנו כי לא קיבלנו על עצמנו את הליך השימוע, אינו במקומו"

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד היועמ"ש וזאת לאחר שהבוקר דיווח כי הם סירבו לקבל לידיהם את חומרי החקירה, מנדלבליט אף אמר כי הוא שוקל את צעדיו בעקבות כך.

במכתב ששלחו עורכי הדין בשעה האחרונה הם קובלים על התנהלות הפרקליטות והיועץ המשפטי: "הניסיון להמציא לנו את חומרי החקירה באופן חד-צדדי חרף ההודעה בכתב ששלחנו כי לא קיבלנו על עצמנו את הליך השימוע, אינו במקומו".

"היום התייצב במשרד ללא כל תיאום מוקדם שליח מטעמכם שהתיימר להמציא באופן חד צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע על גבי מדיה מגנטית, בהיעדר עורך הדין ממשרדו בשעה שהשליח התייצב, בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה עם חומרי החקירה והוא חזר עמה כלעומת שבא".

עורכי הדין מסכמים את מכתבם, "על כן, אין ממש בפרסום הנמהר שלכם לתקשורת כי חומרי החקירה נמסרו היום לבאי כוחו של ראש הממשלה".

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הבוקר (ראשון) לפניית פרקליטי ראש הממשלה שביקשו לדחות את מועד השימוע שייערך לראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקיו, זאת בשל היקף חומר החקירה המצריך זמן היערכות נוסף. בעקבות סירוב עורכי הדין לקחת את חומרי החקירה, במשרד המשפטים החליטו לשלוח את החומרים לפרקליטי נתניהו, אך הם סירבו לקבל אותם.

ממשרד המשפטים נמסר כי, "במכתבם ביקשו הסנגורים כי ייקבע לוח זמנים חדש לקיום השימוע, התואם את הערכתכם באשר לזמן הדרוש לשם היערכות הולמת להליך. לעניין זה היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו