Yonatan Sindel/Flash90

אשר לגנץ: "תבלום את הוויכוחים שטבולים בשנאה או בהסתה" • צפו

ח"כ יעקב אשר שנבחר על ידי גנץ לברך אותו על כניסתו לתפקיד אמר כי, "מנהיג פוליטי חייב להיות אדם שרואה את המלכד ולא את המפריד, שמאמין בדרך שלו אבל מכיר ואף מוקיר את דרכם של האחרים, לא שחושב שיכול לכוף את דעתו על אחרים"

על פי נוהג הכנסת, חברי הכנסת החדשים נושאים נאומי "בכורה" בימים הראשונים לאחר התחלת עבודת הכנסת החדשה, לאחר כל ח"כ חדש עולה ח"כ וותיק לברך את עמיתו הטרי, לבחירתו של הח"כ החדש. הראשון לעשות זאת היה יו"ר כחול לבן בני גנץ שבחר באפן מפתיע את חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה לברך אותו.

אשר המכיר את גנץ משיתוף הפעולה שלהם בארגון נט"ל המסייע לנפגעי פעולות איבה, אמר בנאום כי, "מנהיג פוליטי חייב להיות אדם שרואה את המלכד ולא את המפריד, שמאמין בדרך שלו אבל מכיר ואף מוקיר את דרכם של האחרים, לא מישהו שחושב שהגיע למקום שהגיע ויכול לכוף את דעתו על אחרים שיחשבו כמוהו".

עוד הוסיף כי, "הכנסת זה מקום שההתנגחות היא בלתי נמנעת זה תפקידו של הבית הזה כל עוד שזה ויכוח על דעה או השקפת עולם אבל כשהוויכוחים טבולים בשנאה או בהסתה זאת חציית גבול שאין מקומה כאן. אני בטוח שבאישיותך תבלום תופעות כאלו מכל מקום שהם יבואו", חתם אשר לאוזנו של יאיר לפיד שישב בסמוך לגנץ.

 

גנץ בנאום בכורה בכנסת: "מגיע לישראל יותר מראש ממשלה בחצי משרה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו